Powered By Blogger

lördag 24 december 2011

Vill inte sabba årets viktigaste dag för fler

Jag kanske har en smula morbid humor men mitt förra inlägg var absolut mest menat som ett skämt. Jag trodde ni fattade det, men uppenbarligen inte alla eftersom jag har fått en kommentar och ett argt mail om att jag har förstört julen för dessa stackare. Den ena kommer inte att kunna äta skinkan nu och det är mitt fel… Haha… förlåt att jag skrattar men hallå… var det en hemlighet att skinka kommer från slaktade grisar?... 
Då ber jag om ursäkt för att jag har avslöjat det, och på självaste julafton tillika… 

Men jag ber inte om ursäkt för bilden jag la ut, för jag står för den. Och om en tecknad bild kan sabba en hel jul så kanske man borde ta sig en funderare på vad som ligger bakom det… 

Och. Jag har sååå mycket mer att säga om det här egentligen men eftersom jag inte vill sabba årets viktigaste dag för fler så återkommer jag i ämnet här en annan dag, en som inte stavas julnågonting. Okej? 
För tro det eller ej, men bara för att jag inte firar jul i traditionell bemärkelse så har jag faktiskt respekt för er som gör det. 
Så over and out för nu, med Julkramar till er alla! Från mig och Ajax hund som minsann jular, och det  till den grad att hon har släpat tomten med sig i sängen…


9 kommentarer:

  1. God Jul Rockbruden!
    I like your style:-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hoo hoo hoo :)) Jag som trodde julskinkan var en grönsak ;-o Ha en Underbar jul och Massor med kramar!

    SvaraRadera
  3. Hej raring!

    Precis som du skriver handlar det om andra saker än din bild och att du har förstört julen för dem. Det är en tecknad bild som skruvar till det en aning, verklighetens bilder däremot är någonting helt annat som om alla slakterier byggdes av glas skulle julskinkan smaka bra då?
    Förlåt mig Josanne att jag skruvade upp det hela men jag blir aningen irriterad över den typen av mail och kommentarer.
    Massa kramar från oss alla.

    SvaraRadera
  4. Ja, knappast en hemlighet för någon. Och jag tyckte det var en bra bild som sätter saker i sitt perspektiv. Men så äter inte jag heller kött och skyr skinka och allt liknande! Bra gjort istället! Kram

    SvaraRadera
  5. God Jul och ha en fin kväll!
    Den där kommentaren tog jag inte så allvarligt, tänkte mer att det var en surpuppa som pös lite. Eller möjligtvis fes?

    Kramar!!

    SvaraRadera
  6. En GOD JUL till dig du så fina:) Ha det bäst med massor av julvärme & Kärlek..kram kram...
    >3

    SvaraRadera
  7. Det är väl ok med skinkan - bara du inte berättar att tomten inte finns...
    OOPS nu förstörde jag också julen för en massa små barn.*asgarv*

    Nej om man har så lätt till en förstörd jul jag då handlar det om något annat.

    SvaraRadera
  8. Tack för era kommentarer! Även om jag mest skiter i idioterna, faktiskt, så kan jag inte bara hålla käften ändå... typiskt bitchkärringbeteende... ;o) Kram!

    SvaraRadera