Powered By Blogger

torsdag 29 december 2011

Jag skyller på en feberförvriden hjärna

Jag skulle inte! Men med dunderförkylning, feber och datorn som enda vän och sällskap att roa mig med så gjorde jag det i alla fall. Förbokningsklickade på Folk Malmö… Men! Jag kunde gått loss och roffat åt mig ett tiotal plagg. Lätt! Fast! Jag höll mig ändå någorlunda i hampan och ”kom undan” med två plagg… ;o)

Heavy metal long dress, vintage turquoise 1599:-

White bikette denim jacket, chalk 1999:-

I grund och botten är jag ganska mycket emot hela förbokningssystemet. För jag tycker att det är rent av bindgalet att en hel del av kläderna är slut långt innan de hinner landa i verkligheten. Och därmed försvinner möjligheten att klämma, känna och få prova dem. 
Vilket ibland är en nödvändighet eftersom de för det första inte alltid följer produktbilderna, se bara på långklänningen som finns med i pre-spring, där en fin ärm är ersatt av ett taffligt band… 
Och för det andra och viktigaste, att det ofta är helt omöjligt att förhandsoddsa på hur de är i storlek. Men nu är det som det är med förbokningar och jag spädde ju på det som ett bra koncept genom att stödja det nu… 
Varför? Rädd att inte få tag på… Idiotiskt även det förmodligen… Fler som har trillat dit trots goda föresatser att inte klicka?... 
Hoppas ni får en bra dag. Var rädda om er själva och varandra. Kärlek & Respekt!

9 kommentarer:

  1. Haha! Din vekling;) Fina klick dock! Kram

    SvaraRadera
  2. Hihi. Jag har inte ens feber att skylla på.

    Krya på dig vännen, kram!

    SvaraRadera
  3. Jag blåvägrar att förhandsboka kan ev sträcka mig till Deepfling för prisets skull Men efter alla konstiga storlekar och ändringar så känns det osäkert ens med plagg som jag bara måste ha! Dock så har jag redan lätt ångest hur jag ska välja mellan favoriterna på FOLK kunde jag tänka mig nästan allt....

    SvaraRadera
  4. Du kommer bli totally stunning i den outfiten! Kram

    SvaraRadera
  5. Linda: smarting menar du väl… ;o) Kram!

    Lingon: hihi… då får du skylla på något annat för det finns ju alltid något att skylla på, tack och lov… ;o) Kram!

    Sofia: ja de där förbenade storlekarna och ändringarna ställer ju onekligen till det en hel del… :o( Och det var därför jag hade bestämt mig för att INTE förboka men nu blev det ju inet så… Jag borde nog ge mig själv datorförbud… :o) Kram!

    Nena: ;o) Kram!

    Odd me: jag hoppas ju såklart på det men det kan lika bra bli plattfall. Eller en medalj i valkvisar-WM… :o) Kram!

    SvaraRadera
  6. Eftersom vi tittat på kök så kändes förbokningar till kläder avlägset...Så jag har hållit mina fingrar i styr, även om det kliar i dem efter vissa plagg...

    Men men, jag lär väl överleva att vänta och inte lär världen gå under om jag missar ett plagg heller....

    Kram!

    /Forbid Me Not (som inte orkar logga in!)

    SvaraRadera
  7. Forbid Me Not: haha... det har du rätt i, världen går inte under och man överlever även om man ibland inte tror att man kommer att göra det när man missat ett plagg ;o)Skönt med annat att fokusera på istället också, jag hade hellre tagit nytt kök än Mollysar också egentligen... :o) Kram!

    SvaraRadera
  8. Nope inga förbokningar här. Där är jag helt och hållet principfast. Trodde faktiskt att du skulle gilla Odd Molly Flirtini hood jacket i multi. Tänkte på dig när jag såg den och de härliga färgerna.

    SvaraRadera