Powered By Blogger

tisdag 6 december 2011

Om att smyga in lite jul i huset


Ni kanske har fattat att jag inte är någon julig person. Tvärtom så firar jag inte ens jul. Sedan flera år tillbaka. Och det av anledningar som vi kan ta en annan gång, om ni vill veta alltså… Vilket även betyder att jag inte julpyntar, ja förutom den obligatoriska adventsljusstaken då, som jag sedan låter stå kvar framme till jag tröttnar på den. Älskar skenet som blir av dessa ljustingestar och årets första månader behöver piggas upp med fint sken, tycker jag... 

Fast i år har något märkligt hänt, jag har börjat smyga in lite jul i huset. Det började med halmkransen som vi plockade hem från skogen förra veckan.  
Sedan slog jag till på ett litet zinkhus att placera värmeljus i, vilket tydligen bär starka drag av julvibbar trots att jag inte fattade det förut. Igår åkte den här upp:




En present från finaste Lingondarlingen som jag blev superglad för. Tack bästaste! Tyvärr hittade jag ingen ståltråd att hänga upp den i, som jag hade tänkt, så det fick bli en kvarglömd rest från ett gammalt draperi istället. Diskokulor och kottar… nja, kanske inte så värst många stilpoäng på det, fast det funkar i mitt white trash-hem tycker jag… :o) 

Idag var jag på Åhlens. Och tittade på julpryttlar! Och vi pratar inte slötittade utan jag gick nogsamt igenom hela sortimentet, kände på en massa, vände och vred, suktade och ville ha… Hittade nämligen en hel del fint som det ryckte till ordentligt i shoppingnerverna av. Lyckades dock fly därifrån utan en endaste pinal… Någon måtta får det ju liksom vara... 
Fast jag är ganska sugen på att gå tillbaka dit imorgon… Vi får väl se om jag lyckas sova bort denna nypåkomna fetisch. Eller om det blir ett inlägg här imorgon om någon ny julpryl som har fått flytta in… ;o) Men nu: tack och Kram för idag!

10 kommentarer:

  1. Oj så fint at hänga den i fönstret? Det hade jag aldrig kommit på...:-D
    Det är fint att pynta lite, vi kan väl kalla det vinterpynt då istället för julpynt?
    Kramar och må så gott i kväll,
    L

    SvaraRadera
  2. Så fint hjärtt blev i fönstret:) Raraste L-Linda<3
    Pynta du på om du har lust, inte skäller du på dig själv?

    Kramar finaste Josanne

    SvaraRadera
  3. Du är ju för skön - upphängningsbandet funkar finfint. Jag har en del julgrejor som permanenta inredningsinslag - bara för att de är fina - jul eller ej :)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Fint hjärta! Och Åhlens har ju skitmycket fina julpryttlar! Jag och da Marodör var på Åhlens i Örebro och kraschade lite sånt för några veckor sedan. Eller rättare sagt han kraschade.....Kram!

    SvaraRadera
  5. Tyckte det var jättesnyggt med pärlsnörena till! Och vilket fint hjärta. Passar ju året om det där. Eller under hela vintern i alla fall.

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Finaste Josanne, skulle du vilja hjälpa mig att hitta mitt drömplagg nr.1? Once in a lifetime Coat i almost black, storlek 2 eller 3 är det plagg jag önskar mig över allt annat. Jag blir jätteglad om du vill hjälpa mig.//Kram

    SvaraRadera
  7. Superfin present! Och fin där i fönstret. Kramar

    SvaraRadera
  8. Hej!

    Lite natur och lite blingebling tillsammans är aldrig fel och du ska se att det bor en liten Ernst i dig.

    Alla kramar till dig och er från Eva

    SvaraRadera
  9. Vilket fint hjärta. Tycker det blev snyggt med blinget till... mycket fiffigt...

    Alla kan ändra sig och du ska se att om ett par år är du värsta julnörden :)

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera