Powered By Blogger

måndag 19 december 2011

Nu har mina julklappar blivit med nya ägare

Jag tog mr Make till hjälp med upplösningen av min lilla del av konceptet ”My kind of Tomte”. Han fick helt enkelt agera paketutdelare. Han ser ju ut som en tomte, om än i lodisformat, så det passade ju ganska bra att hans val av vinnande rim fick vara lag… Han föll för humor och hundar och därför hamnar sakerna hos:


Halsbandet från Unica: Frösötös som rimmade såhär:

 Med ett hjärta runt min hals
jag räds just inget alls
ej tomte, vampyr eller varan
nej inte ens ilsken japan

De grå tossorna: Victoria som lämnade detta bidrag

Istället för att sitta i soffan och deppa
Kanske livet skulle vända och peppa
Om jag ett par tossor skulle vinna
jag tror att jag då glädjen skulle finna
Du fattar att jag bara skojer
livet vänder ju inte pga ett par dojjer
Det vet ju både du och ja
men jag skulle iallfall bli gla

Sjalen från Noa Noa: Eva Solid som hade denna motivering:

En sjal från Noa Noa med fransar
gör att denna donna dansar
så fort att barren från granen yr
och Otto han från matte flyr.

Om ni mailar över era adresser till mig så skickar jag iväg klapparna till er så ni har dem innan helgen. Om du Victoria hellre föredrar/ har tid och lust med en paketutdelning irl, där jag steppar in och agerar nisse, över en fika så bara hojta. Grattis tjejer och Kram till er och alla ni andra därute! Hoppas ni får en bra dag!

7 kommentarer:

  1. Grattis allihop! Älskar dessa kind of tomtar :) Kram

    SvaraRadera
  2. Grattis vinnarna!
    Och Freja har ett halsband att inkassera för lille Jay har växt ur det innan han ens fick det =)

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Oj vad glad jag blir och nu ska jag hitta på en liten My kind of tomte inne hos mig men det blir framåt kvällen.
    Mailar min adress.
    Kramar från Eva och hälsa maken/tomten

    SvaraRadera
  4. Mycket värdiga vinnare! Kram!

    SvaraRadera
  5. Åh, vad söta rim... grattis alla vinnare.
    kramar

    SvaraRadera
  6. Grattis tjejer!
    Kram från Lillis goes odd

    SvaraRadera