Powered By Blogger

lördag 17 december 2011

Den på önskelistan eller nyfunna kärleken?

Det var min hjärnmolande I-landsfråga under några timmar denna eftermiddag... Absolut är det Mollysar som är på tapeten här. Jag gav mig själv lov och råd till att shoppa en. Som i en enda och sedan punkt. En för att det liksom hör till. Att vara iväg på något bortaplan där det bor Mollysar att roffa och ha en kasse med sig hem. För att det sätter lite extra lyx och flärd... För när allt är över och förbi och man är på väg hem till tråkstämplade vardagen igen så vet man i alla fall att det finns något nytillkommet i packningen, något som finns kvar, något konkret tillsammans med minnena, som därför gör att de lever kvar lite bättre, längre och liksom lite mer levande... Någon som känner igen sig? Eller är det bara jag som är sjuk i huvudet... Igen... ;-)
I alla fall... Jag kunde inte bestämma mig där och då. Bestämde mig för att sova på att låta poletten trilla mer i natt. Men! Väl tillbaka på hotellet så stod valet plötsligt klockrent. Och jag begav mig därför ut likt värsta självmordspiloten i det snöblandade regnhelvetet och de extrema folkmassorna igen. För att vandra tillbaka med den här:



Valet föll på det redan önskelistade plagget. Som är denna:



Nix ingen jävla juldress... ljuset luras för dark pink är dess egentliga kulör... Den andra då? Nyvunna kärleken... Jo den är en pre-spring 2012. Som jag provade, tillsammans med endast ett väldigt begränsat antal plagg. En miniprovning som kommer att landa här vad det lider... som i när jag har en fungerande dator inom tillgänglighet. Så jag säger lika djupt, svårt och kryptiskt, ännu en gång too be continued... Kram på er!

- Posted using BlogPress from my iPhone

6 kommentarer:

  1. Hahaha sötnos - den var värd att trotsa elementen för :) Men bläääk så vidrigt det är ute! Borde gå ner till ICA och skaffa mat men kör på te å macka i stället.
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Glömde: jag har rimmat loss lite :D

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig helg du har och finaste shoppingen!=)

    Kramar
    Adela

    SvaraRadera
  4. Så det blev den! Ett bra val tycker jag! Kram

    SvaraRadera
  5. Hej.Är lite nyfiken på vart du hittade klänningen, är också på jakt nämligen. Kram Angelica

    SvaraRadera
  6. Vilken dag ni har haft!!!
    Tusen kramar och saknar massor.
    <3<3<3

    SvaraRadera