Powered By Blogger

fredag 13 januari 2012

Årets första båttur med linslusgubbar i hälarna

Årets första båttur blev en riktigt svajig aktivitet. Jag hade ju egentligen koll på att det blåser en hel massa idag men ibland sorteras viss information bort i skallen helt av sig självt och idag var det just den faktan som rök. Men en tur fram och tillbaka avklarades utan några som helst komplikationer, så som sjösjuka, trilla omkull och slå sig ordentligt eller vad det nu skulle kunna tänkas vara. Däremot så fick vi varsin förföljande linslusgubbe på halsen när vi shoppade i båtbutiken:




De liksom bara var exakt där vi var, en bra lång stund… Fast jag lyckades till slut att förvirra bort min så att jag kunde shoppa mitt favoritschampoo i lugn och ro:




Och en liten sväng till baren hanns det också med. Men mycket mer än så var det inte. Och inget roligare har heller hänt idag. Mer än att mr Make har lekt lite hjälte och fått igång Internätet via sin Ajfån. Så nu sitter jag här och googlar mig gul och blå och är superdunderglad. 
Hoppas ni också har en bra kväll. Var rädda om er därute. Kärlek & Respekt!

6 kommentarer:

  1. Jäklar vad det blåst i dag! Vi höll på att blåsa av vägen när vi åkte förbi Vättern på vägen hem. Kramar

    SvaraRadera
  2. Linda: shit, så mycket har det inte riktigt blåst här. Tur ni lyckades undvika diket... Hoppas ni hade det superkul i Småland. Kram!

    SvaraRadera
  3. HAHA! Man ser riktigt hur de spanar in er fast de inte låtsas om det.
    Älskar din sjal, den är så mycket DU!
    Kram!
    Vanessa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tyckte inte att det syntes på bilderna så kul att du såg det... ett tag fick jag nästan för mig att det var CIA eller FBI eller nåt annat tufft på tre bokstäver som hade span på oss... ;o) Och tack för komplimang, jag älskar den sjalen. Kram!

      Radera
  4. Fin du är! Och ja, FBi är ute efter er helt klart ;)) Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack! Och ja visst låter det helsjukt att tro det, fast det gjorde jag egentligen inte, fast det var kul att skriva det ;o)
      Fast en gång har jag faktiskt haft span på mig, det var när de hade span på min bror under några veckor, han som sitter i fängelse nu. Jag trodde det var en psykopat och var lite nojjig över gubben som var efter mig överallt... så fick jag veta sedan att det var en polis... Så kan det gå. :o) Kram!

      Radera