Powered By Blogger

tisdag 17 januari 2012

Jag kastar ut Jantelagen för att kunna skryta lite

Ingen träningsblogg var det. Men bara lite… ibland… som kanske nu… Okej? Det får det vara… för jag kan inte hålla mig, jag känner att jag bara måste få kasta ut Jantelagen genom fönstret en stund och skryta. Om mig själv! För idag har jag varit på mitt första pass i träningsland på över tio år! Och det på ett konditionspass! Jag som nästan måste slå upp det i en ordlista för att ens kunna stava till det. Jag! Som har ingått i världseliten i slapphet och slöfockeri det senaste 1,5 åren… Och som röker som den värsta fabriksskorstenen… Jag har deltagit i Indoorwalking, visserligen ”bara” på ett 30 minuterspass. Men ändå!...


… för sådär smidigt gick det absolut INTE. Jag höll istället på att svimma, spy och trilla av den där crosstrainergrunkan flera gånger. Eller typ hela tiden om jag ska vara ärlig… Och det började redan innan det ens hade hunnit passera fem minuter in i träneriet. Jag pausade lite emellanåt, ett par minuter sammanlagt. Och jag höll absolut inte samma tempo som de andra. Men! Jag gjorde det! Och fy fan vad jag är stolt! Och inte det minsta blygsam om det heller som ni märker… :o) 

För jag tycker att man ska få vara stolt över sig själv när man gör bra saker, eller saker man inte tror man klarar av… eller vågar för den delen. Och det var nära att jag inte vågade. För när jag kom till gymmet så såg jag alla vältränade människor och kände mig som Heffaklumpen som lullat helt fel, och framförallt VAR helt fel. Och fet, och ful, och… Men! Så blev jag istället förbannad på mig själv, för spelar roll liksom. De är väl inte bättre än mig för det, eller har ensamrätt på gymmet heller för den delen… För aldrig mer att jag tänker be om ursäkt för att jag finns… Så det så! Ja, och där spårade jag visst ut lite… Men eftersom jag har fått sagt det jag ville just nu så drar jag mig bort till diskberget istället. Kram på er för nu!

17 kommentarer:

  1. Klart du ska vara stolt! Första gången jag ställde mig på crosstrainern stod jag ut i 10 min.. Visserligen var jag ensam så tävlingsinstinkten infann sig inte så 30 min är skitbra!! Kramar och massa pepp!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hade jag varit ensam så hade jag också gett upp efter 10 minuter, max... Nu blev det ju liksom lite pinsamt om jag hade gjort det, alltid någon fördel med gruppträning... :o) Kram!

      Radera
  2. Fan vad härligt! You go girl...
    Tycker absolut du ska skryta av dig själv.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Många tummar upp!!!
    Du hade bestämt dig - du gjorde det = kalas bra!
    Du kommer att sova gott i natt...
    Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Och japp det gjorde jag, sov gott. Och vaknade med lagom mycket träningsvärk. Sådan som mest gör att det känns bra, att man gjort något men ändå kan röra sig. Kram!

      Radera
  4. Klart du ska vara stolt! All träning är bra träning och man måste utgå ifrån varje persons nivå. Innan du vet ordet av det kommer du klara dem där passen galant. ;)

    Jag har precis varit och kört 60 min på crossen på gymmet. Så gött efteråt!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra gjort! Och du har ju varit med och peppat mig långt innan jag verkligen tog tag i det här, så megatack! Kram!

      Radera
  5. Grymt att klara 30 minuter på en crosstrainer första gången!!!
    Jag trodde jag skulle dö efter 10 minuter första gången jag testade :-)
    Var stolt, njut av den känslan!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi... ja efetr 10 minuter hade jag också fått nog men som jag skrev till Odd me så hade det ju varit pinsamt att ge upp inför 19 vältränade människor, så jag tog till superhjälteviljan resten av tiden... Kram!

      Radera
  6. Well done och så jäkla rätt att tala om det för varför är det så farligt att tala om när man gjort något bra? Jag hejar på här uppe på Hornsgatan :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. TackTack vackra! Och nä jag är trött på att man ska vara så jäkla jante hela tiden,, så nu skiter vi i det. :o) Kram!

      Radera
  7. Självklart ska du vara stolt!
    Man gör efter egen förmåga och klarar sina egna mål!
    Och om du visste vad jag vill berätta vad jag klarade av igår, men ju inte kan här i offentligheten!
    Men självförtroendet är på topp!;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu blev jag ju mer än lovligt nyfiken... :o) Fast stolt över dig ändå eftersom det var något bra. :o) Kram!

      Radera
    2. Handlar väl om att lyckas *inte* vimsa bort sig på ställen där man trodde man skulle göra det ;)

      Radera
  8. jippi kan du inte skicka över lite energi åt mig också så jag kommer upp på min?????

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmmm... det är bara att göra det! Och tänk hur megaskönt det kommer att kännas efteråt, inte minst för att du har gjort det. För det är en superskön känsla som absolut stärker självförtroendet! Så Pepp, pepp! Och Kram!

      Radera