Powered By Blogger

onsdag 25 januari 2012

Några fångade syner från dagens promenad

Som så ofta förr kunde jag inte hålla fingrarna i styr från att okynnesfotografera när jag var ute och knallade i verkligheten idag. Mest för kombinationen att jag får något annat att göra än att bara flytta fötterna framåt och att det jag samtidigt ser och upptäcker lite mer av omgivningarna jag passerar då. Och inte bara hastar förbi. Jag är svag för att spana på hus, det gör jag nästan var jag än är. Varför? Ingen aning. Jag gillar väl helt enkelt hus, för att de är så olika, vissa så personliga, andra sorgset slätstrukna. Så här kommer lite hus, igen. Men även en smula annat som fick mina ögon, och benen, att stanna upp för en liten stund. 











Nu ska jag försöka mig på en bloggenad innan det vankas sovdags. Kram på er!

6 kommentarer:

  1. Godmorgon!
    Visst är det kul o titta på hus! Det gillar även jag men allra mest min make! En tavla tex bör innehålla ett hus, fniss. Allvarligt nu, fryser du inte om fingrarna när du är ute o knäpper??! Jag skulle aldrig klara det, visserligen kärlkramp (vad det nu heter på finspråk..) på händer o fötter. Blir iskall (likstel o vit) direkt). För du kan väl inte fota med vantar antar jag.. Vilka funderingar jag kommer med så här på morgon kvisten, haha.
    Ha en bra dag, hoppas du provar lite sedan..
    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi... du är för söt vännen som tänker på mina fingrar. Det är snabbt upp med mobilen som jag har i jackfickan, ta bild och så snabbt ner med mobil och handen i fickan igen. Har ju sleevewarmers så de hjälper lite. Kram!

      Radera
  2. ... Det var som fasen vilka fina bilder du är ju en proffsfotograf. :) Gilla bilderna från Höganäs jätte-mycket...det är ju mitt "andra hem" då boyfrienden bor där... - mmm tänkte jag när jag såg bilderna..där är ju inte så dumt alls..haha, ganska mysigt..man "landar" lite när man kommer dit :)...få se..det kanske blir en flytt dit..stort steg å lämna HBG ;)...Ha en fin ... Härlig bloggdag ♥ Ses kanske på Kakboden ;) PS du missa väl inte REAN på Gottfrieds Klädesbutik...70% på Molly..gjorde litta fynd där i veckan :)

    /Resmalin

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha... det är Hipstamatic-appen som är grym INTE jag. :o) Ja och Höganäs är ju mina gamla arbetsdomäner, som jag saknar är allt lite avis på dig som är där ofta. Flytta! Hbg går ju ingenstans och är supernära att ta sig till om man får abstinens. Attans jag har ju missat Gottfrieds... hmmm... kanske läge för en utflykt dit snart då... innan rean är slut helst. :o) Kram!

      Radera
  3. Utanför det där härliga gymmet ni fotograferat passerade jag inte mindre än fyra gånger igår.. nästan märkligt att vi inte sprang på varann ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och jag gick där förbi två gånger... :o) Kom precis på att jag glömt kolla in din nya blogg, la den i min lista här så jag ska komma ihåg det.
      Träffade förresten din syster idag. Vad stora tjejerna blivit. Och så söta! Kram!

      Radera