Powered By Blogger

lördag 21 januari 2012

Dagens – som inte får något gjort med improviserad plan

Maken tog med sig ”sin” hund och åkte iväg på ett geocachtrail i Lund. Eftersom det till 95 procent är förenat med att sitta i en bil så var jag inte helt sugen så jag bestämde mig istället för en riktig långpromenad med ”min” hund. Vilket hon tyckte var en riktigt genomusel idé. Regnsnöblandat jox från en gråmulen himmel faller nämligen inte henne i smaken. Alls! Så det var gnäll och gny och stanna hela tiden eller att ständigt dra i riktning mot hemåt. Och ska jag vara helt ärlig så fann inte jag heller det speciellt lustigt. 
Så vi drog hemåt efter bara ett par hundra meter in i spatserandet. Och satte snabbt ihop en improviserad plan B. Som betyder att det nu pulas och fixas och donas lite här hemma istället. Med allt samtidigt så inget blir gjort. Typiskt mig liksom… Även min stass av idag är ett helt oförberett och slafsigt hopkokat verk:


Hoppas ni har en bra dag därute. Med roligare väder än här. Take care. Kram!

2 kommentarer:

  1. Min promenix idag började i knarrsnö och slutade i slask :/ Kombon är jättefin! Du lyckas alltid med dem :) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! Har har snön hållit sig borta. Tills nu... Befarar samma scenario här :o( Kram!

      Radera