Powered By Blogger

måndag 9 januari 2012

En eftermiddag med finsällskap, butiksbesök & pasta

Det var den här balettande vackerhönan jag hade som sällskap här i byn idag:



Finaste Lingondarlingen i en extremt ovanlig tappning, för hon har, som synes, inte en enda synlig Molly på sig. Katastrof... ;o) nä det handlar faktiskt enbart om att detta var en provstass. Och en sådan råkade visst slinka på mig också… 


Ja, vi var ju tvungna att leka loss lite, och det var därför vi hamnade på Cirkus...


… som inte har en enda Molly i sortimentet, men däremot bland annat Ewa i Walla, Hunky Dory, Custommade, Spira och en hel massa annat typiskt finfint:



Och nix, jag är trots reklamandet här INTE det minsta sponsrad så slipper ni fundera på det… Och ifall ni undrar över min dagens stass så har ni den här:


Och så får ni en bild på den supersöta butiksvaktarhunden på köpet också. 


Däremot inte ett enda knäpp på promenaden längs havet som vi hade tänkt oss efter butiksbesöket, för den blev snabbt inställd. På grund av ondsint snöregn. Så istället blev ett par affärer till förärade med snabbvisit av oss, innan vi sedan avslutade vår eftermiddag tillsammans med en megaslurpig italiensk pastalunch:



Och mer än så blir det inte här idag. För jag är trött ända in i skelettet och tänker fixa mig en stor kopp te och slänga mig i sängen framför tvn. Så gonatt & Kram!

13 kommentarer:

  1. Jag skrev nyss hos Lingon att du var skitsnygg i klänningen. Vad var det för märke på den?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Finfina är ni både i era mollysar och era prov-kläder!
    Sötaste hunden... Kram!

    SvaraRadera
  3. Undrar precis som Hilde vad det är för märke på klänningen?! Skitsnygg! Trevligt med Lingonträff:) Kram!

    SvaraRadera
  4. Klänningen var kanonsnygg - vill också veta märket :)
    Och hade jag inte redan haft tillräckligt mycket rumpa hade EiW-kjolen fått flytta hit med....

    SvaraRadera
  5. Klänningen jag provade är en Spira. Hemsida finns här: http://www.spira.me Tyvärr finns inte den jag provade med där. Men man kan säkert ringa dem, tjejerna på Cirkus som står bakom märket, och fråga var den finns. Kram på er allihop!

    SvaraRadera
  6. Ni verkar alltid ha det så himla kul ihop. Precis som det ska vara med vänner. ;)

    SvaraRadera
  7. Så härligt kul ni ser ut att ha det! Kram

    SvaraRadera
  8. Vad fin klänningen var du prova! Spira sa du hur är de i storlek? Fina kläder på deras hemsida. Kram från Bettina!

    SvaraRadera
  9. Riktigt jättefin den där klänningen!
    Jag kanske ska ta en sväng till din stad, har inte så värst långt dit, 5 mil ungefär.
    Men får man vara så jobbig och fråga vad som mer fanns, av det de har på hemsidan innan man sätter sig i bilen? Var det rea? Har de flyttat för så såg det inte ut när jag var där?
    MVH
    En tjatig Lisa

    SvaraRadera
  10. Varför har du inte hakat på Ewa I Walla hajpen?

    SvaraRadera
  11. Tack tack för kommentarer!
    Svar på frågor:
    Jag provade en M i klänningen från Spira och den funkade bra. Så ska jag våga mig på att gissa, är ju mest van vid Odd Mollys sifferstorlekar så säger jag att den nog är normal i storlek.
    Jag kommer inte riktigt ihåg vad som fanns av det de har på hemsidan. Den rutiga blusen vet jag säkert. Hinner jag förbi där idag så kommer ett bättre svar senare.
    Det var i alla fall rea på den jag provade. 30%. Kommer tyvärr inte ihåg normalpriset på den.
    Lokalen som Cirkus egentligen finns i håller på att renoveras så därför finns de nu i lokalen sidan om istället.
    varför jag inte har hakat på Ewa i Wallahypen är helt enkelt för att de kläderna inte är jag.
    Kram på er allihop!

    SvaraRadera