Powered By Blogger

tisdag 24 januari 2012

Om att dela ut en guldstjärna och säga tack

Jag bara måste lyfta upp en kommentar som jag fick här idag. Eftersom jag tycker att det är riktigt megamodigt och extremt strongt gjort… Jag pratar om: 

Josanne, jag beundrar dig och tycker att du är en fighter på många sätt och vis! Jag hör tyvärr till en av de sketna jävlarna som droppat av en trist kommentar här hos dig i höstas när jag själv mådde dåligt och the bottom was nådd i mitt liv. Vill be om ursäkt för det!! Tänkte istället den här gången dela med mig av mina nya ledord i livet; OM DU TROR ATT DU KAN SÅ KAN DU. OM DU TROR ATT DU INTE KAN SÅ FÅR DU RÄTT. Helt ärligt så har du och ditt jävlaranamma fått mig att tro på mig själv igen! Kram Jenny f.d anonym.”

Tack som fan Jenny, din kommentar gjorde mig riktigt skitglad på flera sätt! Dels rent personligt, dels för att du bevisar att det finns hopp om mänskligheten, trots allt… ;o) Och även för att att du mår bra igen och klokt resonemang.  
Men! Nu kan jag ju inte låta bli att undra över det taskiga du skrev... Var det du som kallade mig bland annat osmaklig och fet falukorv?... För i så fall så har du peppat mig. För de kommentarerna fick definitivt lite bättre styrfart på mitt beslut om ett sundare liv... :o) För fucking no way att jag ska bli kallad, och dessutom känna mig som, en falukorv fler gånger… ;o) I alla fall så får du den här av mig:



Och till er andra som har kommenterat och gett mig välbehövligt pepp idag ger jag ett fetstort TACK! Det betyder enormt mycket mer än ni tror. Ni är bäst! Kram!

14 kommentarer:

  1. Du är bara den skönaste av skönast !! Att du har tagit dig igenom det du skrev om i förra inlägget är fan inte alls konstigt !!! Kör på Josanne,Du inspirerar på ALLA vis och fortsätt med det :)
    ( ps det var inte jag som skrev det där om fet falukorv... Snarare hot dog i så fall ) Lycka till med allt du tar för dig framöver.
    Kram Milla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack som fan! Så du har också skrivit taskigheter... :o) Ja det har ju varit en del av den varan. Men så jäkla skönt att folk kan ändra sig till det bättre, för sin egen skull framförallt! Kram!

      Radera
    2. Nej för fan !! jag har inte skrivit några taskigheter, det jag menade när jag skrev Hot dog i förra inlägget lät kanske konstigt... men jag menade det som något positivt.. typ mer som naggande god eller bara för djävla bra helt enkelt ;)tja, fan vad det lät konstigt, men du.. se Hot dog som något positivt!! KRAM som fan
      Milla

      Radera
    3. Haha... då fattade jag fel, sorry för det! och tar det positivt istället. :o) Kram!

      Radera
  2. Hej igen! Ja, det var tyvärr jag som förolämpande dig med falukorvskommentaren. Ren jävla avundsjuka eftersom det ju egentligen var JAG som kände mig korvig... Du har iallafall gett mig både en och två sparkar i röven genom din Blogg och ditt sätt att skriva här. Du är en otroligt stark tjej och inspirerar mig dagligen till att må bra! Kram Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha... den kommentarer publicerade jag aldrig men den ligger kvar i min mapp med kommentarer att moderera, som pepp... för fy fan vad den tog kan jag lova... jag kände mig sååå superträffad och blev asledsen samtidigt. Så du lyckades helt klart ;o) Både att vara taskig och att peppa mig. Tusen tack för att du erkände och så jäkla glad att du mår bra nu! Nu fortsätter vi kämpa. :o) Kram!

      Radera
  3. Vad strongt av henne att be om ursäkt..även fast jag absolut inte kan förstå hur man kan skriva elaka kommentarer åt någon, det finns liksom inte i min värld..
    Hur som helst så tycker jag att du är jätteduktig som tränar och äter rätt, jag tycker det är jätteroligt att du skriver om det också..att liksom få följa dig på vägen.
    Och en sak till, för mig så anser jag ju att du är smal, jag har alltid tyckt det, men som sagt, man ska trivas med sin kropp, jag vet ju det..
    Ha det gott
    Kraaam Anette
    P.s Idag ska jag hämta ut Odd molly förbokning från Country dreams, spännande

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst var det strongt. Jag skulle inte heller kunna skriva taskigt om folk, för jag har fått ta för mycket av den varan själv och vet hur jäkla ont det gör... Men jag har garanterat betett mig som en idiot mot någon på något annat sätt...:o(
      Kul att du tycker jag ser smal ut men jag har en hel hop av fett runt midjan och magen. Som jag försöker dölja med Mollytunikor... och stå så det inte syns lika mycket på bilderna. Men man kan utan att ljuga såga att jag har en kropp som ett elskåp, fyrkantig alltså... :o)
      Spännande med Mollyket. Får titta in hos dig ikväll och se om du visar. Håller tummarna att det blir bra, vad det nu än är. :o) Kram!

      Radera
  4. Tycker med att du är skön! Kämpa på du på ditt sätt. Du bestämmer själv över din kropp och vad som är bäst för dig.

    Jag gillar verkligen med att folk vågar stå för dumma saker de gjort. Vi gör alla dem men bara man står för dem så har jag inte alls svårt för att förlåta. Ingen är liksom perfekt!

    Sjukt att vi är så nära varandra varje dag men aldrig ens ser skymten av varann. Kan lättare när det ä'r både ljusrae och varmare ute. Nu ludsar jag till och från jobb i mörker. :p

    Ha en fin dag! När börjar du din utbildning förrästen? Så nyfiken på den. ;)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Och som du redan vet är du inspiration! Så nu kämpar vi vidare. :o)
      Och jag har kollat lite efter dig när jag har varit ute med hundar vid lunchtid. Jag kanske får ta och steppa in till dig någon dag istället.
      Det är sagt att utbildningen ska börja på måndag men börjar tvivla eftersom jag inte hört ett skit mer... :o( Lovar att berätta när vi ses. Hur ser det ut för dig på jobbet fredag em? Kram!

      Radera
    2. Jag jobbar inte där ner i den öppna delen då men är på plats. Jag kan klart komma ner om du vill. ;)

      Radera
    3. Skulle vara kul att se dig om så bara lite snabbt. Nån tid som funkat på fredag? Jag tränar mellan typ 12-13, hade jag tänkt. Kram!

      Radera
  5. Stark är den som kan erkänna sina misstag och be om ursäkt Jenny. Bra gjort både det och falukorvspeppningen; den smittade av sig på mig också =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha... ja den funkade bra den där falukorvsgrejen, även om den låg och sved ordentligt ett bra tag innan jag tog tag i korvdilemmat... :o) Kram!

      Radera