Powered By Blogger

torsdag 5 januari 2012

Från lycka till nojja på ett par sekunder

En helt ny kalender. Med 52 tomma blad. Nu vet jag att det är på riktigt, på riktigt liksom. Att det är ett nytt år. 2012. och jag har det framför mig, svart på vitt…


… ännu ofyllt och det känns så bra… fast inte tomheten, för jag vill och hoppas att det snart ska fyllas egenplitade bokstäver i de tomma rutorna. Av någonslags nytt liv, äntligen liksom. Jag är fylld av hopp. Glad. Lycklig. 
Men! Så slår det mig. Att jag inte har hört ett ord från kursen som det är tänkt och bestämt, i alla fall om jag fattat rätt… att jag ska börja om en och en halv vecka. Eftersom jag är alltför van vid att mattan som jag precis har lyckats kravla mig upp på ryck bort under mina fötter igen. Snabbt och brutalt. Så snor plötsligt nojjorna all plats där glädjen fanns nyss. För ett par sekunder sedan. 
Så jag tror att jag måste försöka bena upp i hur det blir. Nu! Så jag gör det, och så ses vi lite senare istället om ni känner för det… Ha en bra dag därute. Kram på er!

8 kommentarer:

  1. Jag hoppas att 2012 ska bli ditt bästa år nånsin! :-D Och information kommer säkert på måndag, det känns som de flesta människor har semester inom skolsystemen idag. På måndag ska du se...!
    Kramar och hoppas du får besked på grejorna i dag så du kan ta det lugnt!

    SvaraRadera
  2. Men vad dåligt. Hoppas det löser sig och att du kommer trivas på kursen. Kram

    SvaraRadera
  3. Hur har det gått?! Det är nog som Lingon skriver, julledigheter har kommit emellan.....
    Slår dig en pling i kväll om du har lust att blöddra lite skit. Kram!

    SvaraRadera
  4. Vi ska ju komma ihåg att vi snackar AF/statlig myndighet här = ingen har jobbat sen innan jul =)
    Ring på måndag så tror jag det löser sig.

    SvaraRadera
  5. Yes, visst är det häftigt med en oskriven kalender.
    Alla datoriserade kalendrar i all ära men ännu är jag inte villig att släppa min hederlia pappersvariant.
    Hoppas att det löser sig med kursen.

    SvaraRadera
  6. Ja lite blandade känslor med en ny och tom kalender.. Hoppas du får besked snart! Ovisshet är jobbigt.. Kram

    SvaraRadera
  7. Och glömde skriva att jag är en riktig kalendernörd som köpet nya Filofaxblad så fort de kommer ut och sen sitter där och njuter av att fylla i. Kan bero på att vi vattumän mest lever i framtiden... =)

    SvaraRadera
  8. Tusen tack för omtanke! Jag fick tag på min coach på Arbetsförmedlingen igår. Hon vet inte mer än mig men jag fick nummer och mail till kursansvarige så förhoppningsvis vet jag snart. Kram på er!

    SvaraRadera