Powered By Blogger

torsdag 19 januari 2012

Schenker hör inte bön – varning för gnäll

Eftersom jag ideligen har klagat och bölat över att Schenker envisas med att dumpa av mina paket längst bort i stan så tyckte jag för ett par veckor sedan att det fick vara slut på ord och istället över till handling. Så jag tog kontakt med Schenker. 
Mitt postnummer är registrerat på det utlämningsstället och så är det liksom bara med det, tyckte de. Men det tycker inte jag, så jag påpekade det orelevanta i att jag måste ta mig till ett ställe 2,5 kilometer bort när de har finns inte mindre än 6! andra utlämningsställen inom ett kortare avstånd. Miljön och sånt liksom, hallå...


Jag bor där pennan pekar och det utlämningsställe som Schenker valt som det närmsta är det där den lilla handen befinner sig. Hmmm… Efter en del ordväxlingar hit och dit, där jag bland annat rabblar postnummer, som om man har minsta koll på hur sådana funkar, hör på direkten att de befinner sig närmre mitt så lovar de att ta till sig detta och se vart felet ligger. Har de gjort det? Näääää… och därav detta inlägg i gnällighetens tecken… 
Men visst är det skadat, eller är det jag som överreagerar?... Ja det var allt för nu. Veckans, eller i alla fall dagens gnäll är avlevererat och jag säger hej och Kram!

9 kommentarer:

  1. Ska bli intressant och se om jag kan kommentera hos dig här idag... har inte funkat på flera dagar nu på många bloggar, blir tokig! Men, till ämnet, jag har också haft en hel del duster med Schenker sen vår affär i byn lades ner och vi blev utan ombud. Schenker valde då att skicka till det utlämningsställe som enligt vårt postnummer (!) låg närmst till hands (utan att titta på kartan uppenbarligen...), en plats som har nästkommande postnummer så att säga, tre mil bort rätt mot fel håll för iaf 99% av de som bor där vi gör! Jag tjafsade länge och väl (och fick ett antal biocheckar för att jag tvingades till onödiga bilresor..) och fick till en ändring som passar de flesta där vi bor, dvs till en mack i närmaste stad, dit många antingen kör för att jobba eller handla :) Så bara ligg på dem! Vid ett tillfälle svarade de mig t.o.m på min egen blogg när jag beklagade mig haha :)
    kram

    SvaraRadera
  2. Det är samma med mitt förbaskade utlämningsställe som förvisso ligger nära men vägrar ta emot mitt Amex och vägrar skicka vidare till ett ställe som gör. Moment 22...
    Därför brukar jag låna systers adress när jag ev beställer på postförskott så kan jag hämta på ett vänligt ställe där man tar mitt kort.
    Och för ordningens skull: Jag får Membership poäng för allt jag betalar med Amex = jag kan omsätta dessa i roliga saker som flygbiljetter och hotellnätter så tro f-n att jag vill betala med det.
    Ifall nån undrar varför jag är lite rabiat med mitt Amex. =)

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Josanne: Tittar på kartan och visst ser märkligt ut. Mejla gärna ditt postnummer till mig på magnus.markgard (snabel-a) dbschenker.com så kan jag kolla lite här.

    Madeleine: Gott att det fixade för dig.

    Helen: Vi har stöd för "frival" där du själv kan välja vilket ombud i hela landet du önskar. Fråga gärna den du handlar av om detta.

    Mvh
    Magnus
    DB Schenker Privpak

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter ju knäppt att behöva åka genom hela stan när det finns närmare! Men jag ser att du fått svar så hoppas att det löser sig :) Kram

      Radera
  4. Hej Jan
    Det är Posten som skickar postförskott och då bara till ett ställe, men jag har ju hittat lösningen =)

    SvaraRadera
  5. Odd Me: Ja, det låter märkligt. Om vi av misstag har kopplat fel ombud till ett postnummer i våra system så skall det ändras.

    Helen: Jan är månaden, Magnus heter jag. :-) Ok, så det var Posten. Vet att det ibland görs skillnad på kort inom handeln på grund av avgifterna för handlaren. Bank- och kontokort går fint, men kreditkort kan innebära (om jag minns rätt) att handlaren får betala en procentandel av beloppet, vilket kan bli dyrt i längden.

    Trevlig helg!
    Magnus
    DB Schenker Privpak

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Magnus ni var helt oskyldiga i detta fallet =)
      Det är OK/Q8 som bannlyst Amex.

      Radera
  6. Otroligt trevligt initiativ av Magnus här! Jag har mailat dig precis.
    Tack för kommentarer från er andra också. Kram!

    SvaraRadera
  7. Snyggt att Schenker hittade inlägget! Bra att du fick hjälp.

    KRAM

    SvaraRadera