Powered By Blogger

tisdag 10 januari 2012

Inga Wallor för mig, men däremot…

… hade jag absolut inte tackat nej till dessa coola zigenarinfluerade klänningar…






… från
Magnolia Pearls där jag även har norpat bilderna. Som i sin övriga kollektion, och enligt mig, drar åt samma stuk som Ewa i Walla, ett märke som sprids som en löpeld här i bloggvärlden just nu. En hype som jag alltså inte har hoppat på. Fick en kommentar om varför inte och det är helt enkelt för att dessa plagg inte är jag. Alls! Och svårare än så är det inte. 
Zigenarstassarna här ovan är däremot det, jag! Utan mameluckor men med grova kängor och CC jacket. Till exempel. Slurp säger jag bara! 
Vad tycker ni om de här stassarna? Hiss eller diss? Och har ni fallit för Wallorna? Alltid kul med era åsikter. Ha en riktigt bra dag därute. Kram, Kärlek & Respekt!

23 kommentarer:

  1. Har inte fallit för Wallorna även om jag tycker att Tinekjolen är fin :) Klänningarna ovan had nog blivit supersnyggt på dig ihop med CC-kombon men inte på mig. Ha en fin dag du med! Kramar!

    SvaraRadera
  2. Ja, jag har fallit för Wallorna, men dessa fina har jag också sneglat på. Dyra (fast inte dyrare än Mollysar man jämnt köper). Kanske jag köper en Magnolia Pearls någon gång, fast de är väl inte så lätta att få tag i? Tror att det blir en snygg combo du tänker dig, skulle själv kopiera den:-) De är så himla fina!!!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Har alltid haft både Mollysar, Magnolior och Wallor i min knasiga garderob. Jag tycker om att blanda ruffigt med coolt och så lite zigenarstuk med bikerboots är trivsamt och fint./K

    SvaraRadera
  4. Jättefina! Jag känner inte till märket sedan tidigare.

    Ewa i Walla gillar jag också och det är nog det märke som är näst mest frekvent i min garderob (efter OM). Jag kan inte låta bli att irritera mig lite på att alla plötsligt köper t.ex. Tine som jag har haft sedan länge. Jag inser dock att jag är störtlöjlig. Jag umgås inte med en enda av dessa människor i verkligheten så jag kommer inte direkt behöva stämma av klädsel med någon.

    Kram

    SvaraRadera
  5. haha, ja du kan ju se mej i en Walla ? Nix, häftigt på många andra, men jag hade sett ut som en .... fluff haha

    SvaraRadera
  6. Odd me: ja den är fin på en del andra den där kjolen men inte på mig som sagt. Kram!

    Marika: ja de verkar inte så lätta att få tag på :o( Har hittat någon webbutik här som har Magnolia Pearls men ingen av dessa finns där. Vi får väl tipsa varandra om någon av oss skulle råka springa på dem. :o) Kram!

    Mimmi: hihi… känns som vi har lite smak stil då, kul :o) Var har du hittat dina Magnolior? Kram!

    Äppelträdet: jag skulle inte säga störtlöjlig för jag fattar exakt! Och nu får jag väl skit för att jag sticker ut hakan men det känns lite överdrivet att alla hux flux måste ha denna kjol nu. Är det egentligen för den egna smakens skull eller?... ;o) Kram!

    Johanssonskan: haha… och jag säger Svampbob fyrkant goes maskeradlåda om jag hade fått den på mig :o) Kram!

    SvaraRadera
  7. Dissar du Ewa i Wallan? På vilka då?

    SvaraRadera
  8. Jäklar vad fina! Lite Walla men ändå inte! Hojta om du hittar nån webbshop nånstans. Kram!

    SvaraRadera
  9. Känner precis som du..Ewa i Walla är fint..men inget för mig..men klänningarna du visar..som du säger med grova kängor och en skinnjacka på..ooohhh så fint, det skulle jag kunna tänka mig..
    Ha det gott
    Kraaam Anette

    SvaraRadera
  10. EiW kan vara jättefina på andra, men inte på mig.
    Jag ser ut som en gräddbulle eller desperat tantsjuk (kvinnliga motsvarigheten till gubbsjuk) 40-åring. Inte riktigt den imagen jag vill utstråla....
    Jag älskar att mixa skirt, romantiskt och mycket spets med grova kängor och "heavymetal-smycken", men Walla-kläderna blir för mycket fluff för min kropp.

    SvaraRadera
  11. Anonym: Ja det gör jag. PÅ MIG! Och ska jag vara helt ärlig så tycker jag inte att de är fina på alla andra heller, bara på vissa, men det väljer jag att säga till dem det berör istället om de skulle fråga mig … Kram!

    Linda: absolut! Och du får gärna hojta om du skulle råka trilla över dem. :o) Kram!

    Anette: ja det är nästan så man har lust att vända upp och ner på varenda webshop i världen i hopp om att hitta någon av klänningarna… :o) Kram!

    SvaraRadera
  12. Nina: håller med dig i exakt allt du säger! Klockrent! Kram!

    SvaraRadera
  13. Vad fegt att inte våga stå för vilka du tycker inte passar i den!

    SvaraRadera
  14. Anonym bättre hon säger det till dem det berör!!!

    Har ni sett Disney filmen Fantasia? Då har ni sett flodhästen som dansar balett? Det är jag i Eva i Walla kläder... hehe! Så nä jag håller mig till andra märken. och så beundrar jag dem på vilka de passar.

    De på bilden är snygga men på mig njae, men kan visualisera hur de skulle passa dig Josanne. Snyggt!

    SvaraRadera
  15. Jag har inte fallit för EiW, och kommer nog inte att göra det heller. Det kräver en del att bära upp en Walla ordentlig. Själv är jag mollytrött och satsar nu på annat.
    Kram

    SvaraRadera
  16. Fina är de :) På ulvsbygarden.net finns Magnolia Pearls i något liknande utförande :)Ha det gott!

    SvaraRadera
  17. Ser ut som Josanne-klänningar absolut! Känner inte till märket sen tidigare. EiW är inte alls nåt för mig - tycket de jag har sett har otroligt oklädsam längd. En del passar i dem, men inte alla, och definitivt inte jag. Om jag stod på en scen hade det varit något annat. Urläckra kläder, men inte i vardagen.

    Kram!

    SvaraRadera
  18. Nope har inte fallit för EiW... Absolut INTE jag... Vissa är passar super i hennes skapelser men på vissa..Njä.... Är inte alltid snyggt barför det råkar vara en fluga i bloggvärlden...

    Kram Mia

    SvaraRadera
  19. Samma här. I och för sig tycker jag verkligen att Ewa i Walla är fint, men det krävs mycket för att bära upp de kläderna och det har inte jag. Jag har en klänning och några strumpor sedan tidigare, men just de är utan alltför mycket fluff. Själv är jag totalallergisk mot just fluff över höfterna så det kommer inte innanför min dörr. Bättre att njuta av dem som kan bära upp det. Kram

    SvaraRadera
  20. Gillar Ewa i Walla massor men ingen har hittat hit än...;) Har oxå kollat in Magnolia Pearls som är galet snyggt...och dyrt. Drömmar i alla fall, som man kan "tuffa till" så det inte blir för sockersött;)

    Kramar!
    Adela

    SvaraRadera
  21. Sååå fina!!! Var finns dessa att köpa? Och priser?
    Jag blir ju hur sugen som helst :-)
    Kram!

    SvaraRadera
  22. Till anonym!
    Det handlar inte om feghet att på sin blogg inte basunera ut vem man inte tycker passar i vissa plagg. Det handlar om vanligt sunt förnuft (vilket jag tror Josanne har gott om). Det finns ingen anledning att göra någon annan ledsen genom att i tid och otid alltid tala om sin åsikt. Alla köper väl plagg som de tycker de blir fin i? Eller gör inte du så? Och då har väl inte någon person som du inte bett om deras åsikt rätt att komma och tala om vad ful du blev i dina kläder? För mig är det MOBBING. Jag är helt övertygad om att Josanne alltid säger sin ärliga åsikt om någon efterfrågar dem. Sen tror jag inte att Josanne hade någon annan än sig själv i åtanke när hon skrev att alla inte passar i Ewa i Walla.
    /Charlotte i Borlänge

    SvaraRadera
  23. Anonym: till skillnad från hur modigt det är att inte skriva ut sitt namn i kommentarer då eller?…

    Anna: då hade du och jag kunnat flodhästa tillsammans om vi hade skaffat oss varsin… ;o) Nä, jag nöjer mig också med att beundra på de som passar i dem. Kram!

    Hilde: jag börjar också känna mig Mollytrött, klädtrött överhuvudtaget egentligen men har ändå så smått börjat spana på annat jag också. Kram!

    Bettina: ja jag hittade den sida också, och någon Bohemia Målerinågonting i Katrineholm, sparade aldrig ner sidan dumt nog… fast de hade ju såklart inte dessa överdådiga snyggingar där… :o( Men tack söta för tipset! Kram!

    Oslotigern: jag hade heller aldrig hört eller sett det här märket. Håller med dig om EiW, på scen kan jag tänka mig att de kan vara superläckra med rätt saker till. Kram!

    Mia: hihi… helt min poäng också. Bara för att det är inne betyder inte automatiskt snyggt på alla. :o) Kram!

    Katinka: håller absolut med dig! Jag klarar inte heller för mycket höftfluff, det får mig bara att känna mig ännu fetare än vad jag är. :o) Beundra på andra som passar i dem gör absolut jag också men det stannar alltså där. Kram!

    Adela: jag kan tänka mig att de klänningarna som jag har på bilderna här kostar en hel massa men skulle jag få chansen på en så skulle jag prioritera den. :o) Klädtokig som jag är. :o) Kram!

    Helena: just dessa har jag inte hittat i någon webshop. Ännu men jag letar vidare… Hojtar om jag skulle springa på dem och du får gärna göra detsamma. :o) Däremot så finns ”lite enklare” varianter på ulvbygarden.net och Bohemia Målerinågonting i Katrineholm, sparade aldrig ner adressen, dumt nog. Linolin ska ha också men där finns inga just nu i alla fall… Men man kan ju alltid hoppas att de får in… :o) Kram!

    Charlotte: tack! Klockrent skrivet av dig! Jag håller på att plita på ett inlägg om detta här nu också. Kram!

    SvaraRadera