Powered By Blogger

måndag 30 januari 2012

Dagens - missat tåg och förlamade händer

Haha... det började ju inte så där lysande direkt med mitt nya liv som studerande på annan ort. För jag missade tåget... Så snacka om tur att jag bor i en by som har hyfsat täta förbindelser med metropolen. Så nu sitter jag på nästa istället. Med "bara" 25 minuter senare ankomst... vilket inte drabbar skolan för upprop är inte förrän klockan 13. Men! Däremot en kär vän som jag ska dejta till dess... :-(
Och så har jag förlamade händer... nja det kanske var lite i överdriftens tecken, men halvförlamade är de allt, med ett skärsår på den ena som kom till när jag skar sallad igårkväll. Muffin katt kom upphoppande på skärbrädan och för att inte råka sätta kniven i henne så drog jag snabbt som blixten undan den, och körde den i min egen hand. Och under äggkokningsproceduren denna morgon fick andra handen sig en smärre brännskada, som vägrar göra ont.
Men! Jag lever än och är alltså i allra högsta grad på väg... Iklädd denna stass:


En favorit i repris sedan i fredags. Det första jag lyckades rafsa åt mig ur garderoben i ett beckmörkt sovrum... Tror det får bli att planera lite bättre på kvällarna framöver, när det blir betydligt tidigare mornar. Annars kan det ju bli hur galna dagensstassar dom helst om jag ska fortsätta köra på dagens outfitväljarmetod. Slutbabblat för den här gången. Take care! Kram på er för nu!


- Posted using BlogPress from my iPhone

8 kommentarer:

  1. Lycka till med skolstarten och ha en trevlig lunch med Lingonet:) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thanx! Det gick bra och var kul att träffa Lingonet. Fan att du alltid bor så långt bort bara. Kram!

      Radera
  2. Oj, så det kan gå..
    Lycka till idag o hoppas du hinner träffa Lingonet!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag har ju inte brytt mig så mycket om tider som arbetslös så jag tror alltid att jag hinner mer än jag gör. Dumt! Får bli skärpning. Kram!

      Radera
  3. Livet som pendlare tar lite tid att ställa in sig på. =)
    Hoppas du kommer att trivas i skolan.
    (för övrigt har jag tappat 2,5 kg i grannlandet)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var satan vad man måste tänka annorlunda. Slut på tidsoptimismen märkte jag. :o)
      Grattis till tappet, kul! Kram!

      Radera
  4. Vad spännande att sätta sig i skolbänken igen :) Håller tummarna för att det blir jättebra både med studier och rutiner! Det är du verkligen värd :)
    Och det spelar ju ingen som helst roll vad du rafsar åt dig i garderoben - du är vacker i allt!
    Här hemma står en LCHF-kaka i ugnen, moccapannan på spisen och studiepärmarna ligger redo på bordet...
    Ha en underbar dag!
    Kram, Nina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack söta! Ja det är så himla skönt och skoj att äntligen ha saker att skriva in i kalendern igen. :o) Och kul att lära nytt. Så du pluggar också, kul. :o) Kram!

      Radera