Powered By Blogger

torsdag 6 januari 2011

Dagens – en revansch mitt i megakaos

Jag var så Michelinad från hals till tå att jag nästan blev lite imponerad över att jag alls kunde röra mig utomhus idag. Jag gissar på att ni är lika bekanta med de (avskyvärda) orden heltäckande snöbelägring som jag är…

Ett tillstånd som kräver en klädsel signerad lager på lager på lager… Ska man ändå säga något lite mer åt det positiva hållet så får det bli att jag fick luftat Angora Long Mix Cardigan, royal och Hearted tunic, almost black. De var trogna följeslagare förra vintern men sedan dess har de varit förpassade till en tynande tillvaro i min garderob, så det var inte mer än rätt att de fick sin revansch…



































… Om dessa båda Mollysar uppskattade att få återse det vita landskapet har jag ingen aning om. Men när det kommer till Freja hund så kan jag säga med säkerhet att hon skyr det lika mycket som sin husse och matte.

Och ännu mer sedan det blev galet a la sämsta Hollywoodkomedi. Med dubbletter i fastkörda bussar, lika många krockade bilar, en tillstörtande snutbil med blåljus som slirade sig fast mitt i stans mest trafikerade korsning och som om det inte skulle vara nog på en yta av runt 350 kvadratmeter så stod det en helt galen snubbe och gallskrek psykopatiskt skitförbannat på sin fru och barn (i plural) som befann sig på andra sidan gatan att de skulle backa med pulkorna eftersom det inte fanns någon snö på trottoarerna på den sidan han stod…

Hängde ni med? Det gjorde inte jag då när det begav sig. Jag tog dock bilder, men eftersom det syns ansikten på okända på dem så kan jag inte med att flasha dem här. Så antingen får ni försöka visualisera scenariot i ert inre… eller helt enkelt bara bortse från denna snortrötta tants idiotiska inlägg… ;o)

Men med hopp om att jag ska vara lite piggare imorgon kanske jag kan ge er i alla fall en smula vettigare läsinnehåll då… Take care! God natt & kram!

7 kommentarer:

  1. Fina snöbilder!!! Mina ögon går i kors, men vi måste väl ses snart ändå.
    Jag hör av mig!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja ingen dag är den andra lik ;-)
    Älskar dina vovenader!
    Kram <3

    SvaraRadera
  3. Kaos låter det som! Är impad över att du får plats med den tjocka koftan under jackan! Kram gumman!

    SvaraRadera
  4. Hej igen. Jag undrar om du skulle kunna visa din turkosa euphorbia i närbild. Jag är nyfiken på hur broderierna ser ut closeup. De på min är liksom inte lika, det är ju kul att de har olika broderimönster. Nyfiken i en strut..
    Kraam!

    SvaraRadera
  5. Sa jag ha det så jättebra?? Hoppas du har en fin kväll..

    SvaraRadera
  6. Helt crazy ju! Fasiken vad glad jag är som hållt mig hemma och inomhus hela dagen!!

    Kramizar

    SvaraRadera
  7. Lingonberrie: självklart kan jag det vännen! Jag tar broderibilder idag om jag hinner annars imorgon. Kram!

    Lillis: tack! Även om jag själv kan tycka att jag är lite tjatig med mina vovvenader… samma vovvar, samma park, samma kärring i samma Mollysar… hur kul är det liksom… :o) Kram!

    Linda: haha… ja det var med mycket vilja och ännu mer våld… även om jag har storlek 3 i jackorna, bara för att just få plats med sjukliga lager läder under. Kram!

    Jeanette: haha… ja det kändes verkligen som att vara med i en ytterst dålig film… eller dolda kameran… :o) Kram!

    SvaraRadera