Powered By Blogger

torsdag 27 januari 2011

Plötsligt händer det, så don´t give up!

Det var i slutet av mars förra året. Jag nätbutikklickade hem en av de mest absoluta drömklänningar jag någonsin skådat. Den kom, den segrade. Ända tills den hamnade på min kropp.
För fettet bubblade ut vid ärmhålorna och det såg inte klokt ut. Alls!

I det läget hade ju de flesta förmodligen skickat tillbaka klänningen men eftersom en större inte stod att finna så åkte den in i garderoben i hopp om att armhålefettet skulle ha lättat tills jag provade den nästa gång. Så var då icke fallet. Konstigt, eller hur...

Jag försökte swappa min 2:a mot en 3:a, trodde jag hade lyckats ett tag men den konstiga människan drog sig ur på ett ytterst märkligt sätt. Så jakten gick vidare. Men med tiden ersattes den alltmer av hopplöshet och jag hade i princip gett upp att någonsin hitta en som passar. Men plötsligt händer det! Underbaringen Lite odd hade en som hon tänkte sälja och vips så var den här:

Up-to-me-ism strap dress, chalk

Nu utan dallrande fett som ramar in tyget vid ärmarna. Tjohoo, fy fan vad jag är glad!!! Och nej, jag tänker inte ha ett svart linne under när jag använder den.
Vad vill jag då ha sagt med det här, som för er kanske mest framstår som en menlös novell? Jo, plötsligt händer det, så don´t give up!
Det tog tio månader för mig att hitta rätt men det finns alltid hopp om att drömplaggen oväntat ska dyka upp när man minst anar det. :o)

Och min 2:a då? Den kan eventuellt vara på väg att få ett nytt hem hos en väldigt kär Mollyvän...
Nu ska jag sluta terra er mer för den här gången. But I will be back! :o) Kram!

9 kommentarer:

  1. Ja men visst är det så!! Förr eller senare så dyker det upp som man vill!
    Såg lite för sent du sålde dennna, undrar dock fortfarande om den är mindre i vitt än dom andra färgerna. Vet du det?? Har ju den i powder o funderade för ett tag på en vit..så blev jag osäker när jag såg att du bytte storlek. Ibland är det lite skumt på storleksfronten har vi ju lärt oss.
    Kallt idag, -12 här. Var är våren..
    Kram

    SvaraRadera
  2. Annelie: jag har den lila också och om jag jämför den lila med den vita, så tycker jag att de är samma i storlek, har 3 i båda nu. Sen har jag aldrig provat den i powder så tyvärr har jag ingen aning om det skiljer i storlek mot den... Sorry att jag inte kan hjälpa dig bättre än så här.
    Kallt och minusgrader här också. Fast lite sol i alla fall, den har man ju saknat. Hoppas du får en bra dag. Kram!

    Linaplina: tack! Ja härligt är ordet. :o) Kram!

    L8: ja den är ju det, därför jag inte har sålt den andra tidigare trots att den är för liten... skadat beteende egentligen ju ;o) Kram!

    SvaraRadera
  3. Då ska jag inte ge upp hoppet om att hitta en ny Nymphdress i stl 2 =)
    Min trea får flytta så länge.

    SvaraRadera
  4. Skumt men då måste ju min vara större i storlek! (eftersom min är en 2;a) Är min slutsats iallafall.
    Ha en skön dag i solskenet!
    KRAM

    SvaraRadera
  5. Helen: vilken färg? En röd va? Är inte riktigt beredd att släppa min men ska hjälpa dig att hålla koll. Kram!

    Annelie: eller så är det helt enkelt så att du är mindre än mig och inte har det där äckliga armhålefettet.. ;o) Kram!

    SvaraRadera
  6. Härligt! Den är verkligen underbar. Tänk om jag kunde hitta en sån 1a eller 0a :-)
    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
  7. Jag hoppas också att en sån drömklänning ska dyka upp hos mig. Jag kan inte bestämma mig för vilken färg bara....

    Tänkte bara säga att om du vill ha skjuts till i mars Malmö igen så hämtar jag gärna upp dig på vägen . Det var så trevligt att ha lite sällskap sist :)

    Kram från V

    SvaraRadera