Powered By Blogger

söndag 9 januari 2011

Hilfe, hilfe… hur får man till fack eller vad det heter?


Nu har jag tröttnat på kaoset när jag ska försöka hitta tillbaka till gamla inlägg här. Dags att styra upp och få rätt på dem i fack eller kategorier kanske det heter, eller etiketter… ja ni hör, jag har inte ens koll på den korrekta benämningen, så då fattar ni ju hur tekniksmart jag är… inte…

Så please, hilfe, hilfe, är det någon som har tid och lust att berätta hur man gör? Och kan man gå bakåt bland inlägg som redan är publicerade och styra upp dem också eller är det försent liksom? Kram från tant Slarv och Ûberstök!    

12 kommentarer:

  1. Bra fråga! Det undrar jag oxå!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej snygging, eftersom jag så nyss har startat kommer jag i håg hur jag gjorde: Gå in i "Design" o klicka "Lägg till gadget". Där finns en som heter "Ettiketter" långt ner. Då får du den uppställning bl.jag har. Du kan gå in på varje inlägg bakåt via "Redigera inlägg" och lägga till en ettikett/ämne i rutan längst ner till höger. Vet dock inte hur man får till samma sorts visning som Sanni Bus o Doktorn har - dvs alla kategorier i en liten ruta ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jodå, det går att gå bakåt. Jag strulade till det i en annan blogg jag har så jag fick gå bakåt och ändra. Det är lite trist jobb bara.....

    Every inlägg liksom....fast det finns kanske bättre sätt..men jag är heller inte superduper tekniker och detta var det sätt jag hittade...

    SvaraRadera
  4. Christina: ja så mycket man inte fattar men kul att man lår sig efterhand. :o) Kram!

    Frösötös: tusen tack underbara!!! Då ger jag mig i kast med att försöka få till det efter dina anvisningar. Kram!

    Forbid Me Not: tacktack söta! Misstänker att det är ett skittrist evighetsjobb men skönt när man får det fixat ju. Kram!

    SvaraRadera
  5. Frösötös: yes det funkade!!! Massa mycket tack igen! Nu ska man bara försöka klura ut vettiga Etiketter så man fattar jag man stoppar prylarna, får snoka in hos er andra efter inspiration. :o) Kram!

    SvaraRadera
  6. Frösötös: jag har skrivit hos dig hur man får samma lista som Sanni och DrMolly om du också hellre ville ha din på det sättet. Kram!

    SvaraRadera
  7. Tack tack tack!!! Ska genast kika - tycker ibland att min variant tar lite stor plats men samtidigt är den ju väldigt tydlig...
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Snälla kolla in hos mig. Måste jag skriva om alla etiketter i alla inlägg? Vilket jobb jag har framför mig isåfall.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Hej hopp och tack för tipset med etiketter. Nu har även jag fixat till ett sånt "moln", men det ser inte klokt ut. Ha, ha, har typ tusen olika etiketter. Ser inte klokt ut. Av någon anledning har jag varit väldigt noga med att sätta etiketter på alla mina inlägg, och då har jag ändå inte speciellt många inlägg i min lilla magra blogg. Det tyder även på att jag är så extremt ostrukturerad så jag har liksom inget speciellt som bloggen handlar om. Dock är det flest etiketter på ordet Odd Molly. Får nog starta en ny blogg snart, med tydligare inriktning.
    Oj vad jag babbler, men vill ni få ett gott skratt så gå in o kolla på mitt etikett-moln.
    Kram

    SvaraRadera
  10. Hej igen - inget ettikettsnack nu men har för mig att du gjort ett inlägg om 20-håls Dr Martens m rosor och att din förträfflige Mr Make köpt dem åt dig. Har jag rätt och kommer han i så fall ihåg var han köpt dem? Jag vill så gärna haaaaa och de finns inte att få tag i. På Shock här i Sthlm tror man att de kanske kommer tillbaka nästa höst men kan inte lova:-(
    Kram

    SvaraRadera
  11. Christina: nej du ska inte alls behöva göra om. Om jag har fattat det rätt så vill du ha bort siffrorna efter ”sökorden” i din etikettlista? I så fall så går du in i den gadgeten som heter Etiketter och klicka i rutan där det står Visa antalet inlägg per etikett så att den avmarkerar bocken i rutan som du har nu så blir du av med siffrorna. Hör av dig igen om det var något annat du menade. Kram!

    Annika: visst har du många ”sökord”, men jag tycker inte att det ser ett dugg dumt ut, jag har sett samma gigantiska moln på flera andra bloggar. Och om jag får säga vad jag tycker så ser det dummare ut med en gigantlång lista istället. :o) Och sen tycker jag att du ska köra din blogg precis som du vill, skit i molnen. Jag har ju precis hittat dig igen och är dålig på att hälsa på (sorry ska skärpa mig!) så gillar jag din blogg exakt som den är. Kram!

    Frösötös: japp det stämmer, Han köpte dem till mig på Wacken Open Air – hårdrocksfetival - i augusti förra året. Jag har ingen aning om vilka han köpte dem av, de händer att folk som är där har webbutiker eller vanliga butiker när de inte är och säljer på festivaler. Jag ska se om jag kan rota upp kvittot imorgon, inte alls säkert att vi har det kvar men har vi det så hojtar jag till hos dig. Vilken storlek har du? Så kan jag hjälpa dig att hålla span. Kram!

    SvaraRadera