Powered By Blogger

söndag 30 januari 2011

Flasha nykomlingar i bloggen eller inte?

Jag har funderat en hel del på fenomenet att flasha nykomlingar till Mollyroben här i bloggen. Och ibland även andra saker, som i mitt fall mest har handlat om smycken, stövlar, någon enstaka underklänning eller jeansleggings. Och som i detta fallet nu, en väska jag köpte på finfin rea hos Factory Malmö i fredags:


Fab, Indy bag, pink

Inte så snygg till vinterjacka eftersom den är en smula för liten för det och det blir aningens töntvarning, men till våren, till jeansjacka... Mums liksom... :o)

Över till mina funderingar igen; jag vill absolut inte ha en blogg som enbart maler på om alla inköp som görs.
Men samtidigt är ju den här platsen även min dagbok, den enda jag har, och då är det helt i egotrippad anda kul att kunna gå tillbaka och se när något införskaffades. Mycket för att det ger mig en bra hint om hur mycket ett plagg verkligen har blivit använt. Töntvarning på mig också, jag vet...

Men sedan är det ganska lätta inlägg att göra och dessutom tycker jag att det är kul att läsa detsamma hos andra, lite då och då, men INTE om det är det enda som avhandlas.
Men vad är det då jag vill ha sagt med allt svammel? Jo att jag funderar på om dessa inlägg trots allt ska få leva vidare här eller inte.
Diskussionen om att man påverkar andra genom att visa sina köp bryr jag mig däremot inte om eftersom min åsikt är att man själv ansvarar för vad man shoppar oavsett hur mycket som visas i andra bloggar eller ej.

Men däremot så kan jag inte låta bli att undra; fyller de någon funktion för andra mer än mig själv? Vad tycker ni? Flasha nykomlingar i bloggen eller inte?

Nu, och med de frågeställningarna utkastade; över till lite röjande i kategorin städning i hemmet. See you senare igen. Kram så länge. Kärlek & respekt!

20 kommentarer:

  1. Jag tycker det är jättekul att se vad folk hittar för kul saker! Inspiration är ju inte bara kul, man får själv bestämma vad man själv vill lägga sina pengar på! Kramar

    SvaraRadera
  2. Jag tycker du ska fortsätta med det! T ex är jag en sådan som innan jag köper något från en ny kollektion vill se bilder på "riktiga" människor som har kläderna och inte bara produktbilder. Blir liksom då jag fastnar för ett plagg så för mig är det enbart inspiration att se nya inköp. Sen kan man ju hitta godingar man inte ens tänkt på när man ser vad anda visar för fynd de hittat. Så fortsätt snälla!!!:-)

    Ha en skön dag
    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
  3. Jag tycker det är klart roligt att se! Eftersom jag inte har tid att gå i butiker så ofta som jag önskar så inspireras jag mycket av se er andras fynd. Vi är dessutom väldigt olika och det ger mig lite vägledning om storlekar och färger.

    Sist men inte minst; avundsjukan finns överallt och den kan vi inte hindra. Var och en tar eget ansvar över sin ekonomi eller hur?

    You got mail!

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Men vilken lovely väska! Underbar färg! Jag gillar att se vad andra köper. Kul att se olika stilar, färger, former, både sånt jag gillar och tycker mindre om!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Tycker absolut du ska flasha nya kompisar i din garderob, det är kul att se samtidigt som det är inspirerande.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Jag vill se nykomlingar! Det är ju skitkul! Ta inte bort det för allt i världen!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Absolut flasha! Det är ju en av anledningarna att man surfar runt hos roliga bloggare som du, Josanne
    Och väskan är ju helt oootroligt snygg - började nästan dregla när jag såg den - och habegäret som dök upp tar jag själv ansvar för och ventilerar i min egen blogg ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  8. Jag tycker det är kul. Läser bloggar och kollar även kompisars nya köp då jag är hemma hos dom. Tycker det är roligt. Snälla sluta inte! Keep shining! Kram!

    SvaraRadera
  9. Har haft samma funderingar själv o kommit på att man bör visa dem!! Det jag inte gillar är bloggar som bara flashar o sen får man aldrig se dem användas.. Men sådana är varken du eller jag så rock On Babe!!!!

    SvaraRadera
  10. Hej Josanne!

    Det är ju roligt och inspirerande att se nyinköpen och hur de blir på och till annat som kanske redan finns. Bara skoj alltså.

    Kramar från Eva

    SvaraRadera
  11. Jag vill se nyköpen! Flasha på för sjutton! Det handlar ju faktist mycket om att det kan vara en ögonöppnare att se vissa plagg på en riktig människa och inte bara på produktbilderna. Speciellt för oss i småhålorna som är hänvisad till webbshoparna....KRAM!

    SvaraRadera
  12. Alla har skrivit så bra, så jag nöjer mig med att skriva.. Flasha på!

    SvaraRadera
  13. Håller med alla andra ;) - flasha på - kul att se plaggen på en riktig människa och inte bara på produktbilderna!
    Kram

    SvaraRadera
  14. Flasha på du! Det är bara roligt att få lite inspiration.

    SvaraRadera
  15. Jag instämmer med övriga....Flash on! Det är så kul och inspirerande och sedan är det ju som du säger var och ens ansvar hur man blir påverkad.
    Det är bara kul att bli lite påverkad ibland,ha,ha.Såg dig i din fina spinner silk s/s dress och hittade den nu i OM butiken till 70%. Så jag är sååååå glad!
    Kram Halvan

    SvaraRadera
  16. Helt fantastisk väska!!! Überläcker färg! Mums! En sådan väska får bannemig att dreggla mer än om du lockar med en semla. ;)
    Flasha på....!!!
    Kram

    SvaraRadera
  17. 16-0. Flasha nykomlingar vann utan minsta konkurrens så då kör jag på i gamla invanda spår alltså. Skyll er själva liksom... ;o).
    Tack som fan för era kommentarer! Kramar!

    SvaraRadera
  18. Håller med - kul att se inköpen! Det handlar ju om inspiration. Bara flasha på så mycket du vill, och strunta i ev. kommentarar om ytlighet och shoppingmani - det här är ju din sida och här är du the boss!

    SvaraRadera
  19. För mig får du gärna visa ALLT du köper! Det är jätteskoj att få tips och inspiration.

    KRAM

    SvaraRadera