Powered By Blogger

onsdag 5 januari 2011

Lätt som ett höstlöv på rockkragen…

Så vände jag ryggen åt bloggen och gick ut i det nypåfyllda snöhelvetet för att först rasta vovvarna och sedan handla hem lite mat till kvällen och leka lite med kamerafunktionen i Iphonen på vägen, bara för att jag har så svårt att låta bli :o)


Och under tiden händer samma sak som i förrgår. En anonym som har tyckt till med intelligens och eftertanke. Eller inte…
Helt ärligt, jag tycker faktiskt mest att det är underhållande. Innan fick jag samma saker i mailform. Sedan jag plockade bort min mailadress här från sidan för ett par dagar sedan så är det tydligen kommentarer som har blivit den stackars lilla människans forum för att spy ut sitt missnöje över mig.

Men nu råkar det vara så att under hela förra året fick jag ta grymt mycket skit och gick igenom ett smärre helvete, så de här små oskyldiga påhoppen biter sig inte ens fast det minsta på mig. De åker av lika snabbt och lätt som ett höstlöv på rockkragen… Och så är det med det. Nu till viktigare saker, som disk, tvätt, matlagning och däremellan en liten bloggenad.
En dagens presenteras här lite senare, take care till dess vänner. Kram på er!

17 kommentarer:

  1. "Vilken vacker rubrik" var det första jag tänkte när jag såg ditt nya inlägg. Sedan var det ju inte så vackert. Blir både ledsen och förbannad att du och andra bloggare inte kan få slippa såna dynghögar. Ska bli intressant att se hur lång tid det tar innan jag lyckas reta upp någon. Jag tycker du har lekt skitbra med I-phonen! Närbilden på dig själv är grym.
    Massa kramar

    SvaraRadera
  2. Du vet väl om att du är underbar..? Jo, det vet du. Annars säger jag det ett par gånger till.
    Hoppas att det verkligen rinner av dig snabbt som du säger. Annars kan jag komma och blåsa bort gamla höstlöv.
    Ha det så bra i kväll!
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Tycker att det är för jävligt rent ut sagt....håller med Lingomberrie, du är helt suverän och jag är glad att jag har fått lära "känns dig" det lilla jag har :-) jag tror nog att du inte lägger så stor vikt vid dessa kommentarer utan du ruskar av dig lite och går vidare :-)
    Kram på dig vännen!

    SvaraRadera
  4. Skönt att du inte tar åt dig, och det ska du inte heller.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Frösötös: ja det är ju baksidan av bloggeriet. Men det positiva överglänser så kraftigt att man får försöka skita i det negativa. Jag har blivit riktigt ledsen och tagit åt mig ett par gånger men nu har jag ”lärt” mig att ta det med en stor portion salt. Hoppas dock att du slipper skiten för kul är det såklart inte. Men får du skit så vet du att du har oss andra här som stöttar och peppar! :o)
    Haha... jag känner mig som ett riktigt psyko som går runt på gatorna och tar bilder på mig själv men kul är det, så det är svårt att låta bli... ;o) Kram!

    Lingonberrie: sötegumman (snor Johanssonskans uttryck som du ser…) Ja det räcker att jag tänker på er andra i allmänhet och dig och ett gäng till i synnerhet så överväger det positiva i Blogglandia miljoner gånger om. Och därför är vartenda jävla löv nu begravet. :o) Och på tal om det, hur har du det nästa vecka? Vill du försöka ses? Kram!

    Peggy: japp här ruskas det direkt! :o) Som jag skrev så får det räcka med skit för min del just nu så därför kan jag faktiskt ruska på en gång. :o)
    Däremot hoppas jag få chans att träffa dig igen i år, för du är en lovely cool böna jag gärna vill lära känna lite bättre. :o) Kram!

    Hilde: jaghar som sagt fått en del likadana mail så jag har väl vant mig vid det här laget helt enkelt. Tänker inte låta en negativ kommentar få överglänsa 10 som jag blir glad för, så därför fuck off med det negativa! :o) Kram!

    SvaraRadera
  6. Fortsätter det så här kan det bli många löv... tråkigt. Kontakta mig om dom inte slutar. Jag gillar att kratta (det är sant!).
    Undra om det är typiskt svenskt. Bittra och missnöjda människor är ingen fröjd. Denna avundsjuka och missnöje... Varför går dom in på din blogg om dom bara blir på dåligt humör och måste skicka hat-mail. Hittar ingen logik... jag går inte inte på tex bilsajter (som min man) för jag tycker det är tråkigt. Skulle aldrig få för mig att gå in på sidor jag inte gillar och dessutom skriva kommentarer(?!). Skulle du? Bara för att jag hatar att pyssla i trädgården (det är sant) så går jag inte in på Berits eller Kerstins bloggar och dissar deras inlägg om blommor och buskar.
    Men OddMolly provocerar. Får då och då kommentarer om att jag oftast har OM... men inte kommenterar jag andras val av klädmärken. Hör ingen "klaga" på andras klädmärken.
    Nej, nu ska jag klämma något eller några avsnitt av "Brothers & Sisters" Min man beställde hem säsong 3 åt mig idag. Det är kärlek! (vi har ju bara SovietPaketet... 1, 2 & 4:an) så jag slukar boxar istället. Slurp!

    SvaraRadera
  7. Usch, vad arg jag blir. Läste ett inlägg här idag som var rent ut sagt elakt, ogrundat och fegt. Varför kan människor för det första inte stå för sina åsikter utan måste lämna anonyma elakheter och för det andra, vad får man för nöje av att vara elak överhuvudtaget? Nej fy för sånt och jag hoppas verkligen att du inte tar åt dig alltför mycket och orkar stå över det. Du är såååå mycket bättre än så och jag skulle kunna säga massa fina saker om dig fast jag inte känner dig bara utifrån vad du skriver i din blogg. Så stå på dig tjejen! Måååååånga kramar
    /Vivvi

    SvaraRadera
  8. Klart vi ska ses :-)jag tror nog att det blir en Skåneträff snart och ska då försöka komma iväg :-) fick mina två ka-ching i går och har provat dem och fotat, MEN det är den rosa färgen jag stör mig på....den i military är klockren men jag får väl se hur det blir med den rosa....
    Har ju väntat ett tag på dessa nu och nu kommer det väl snart bara mer och jag vill ha såååå mycket...MEN man kan inte få allt här i världen ;-) ja det är vad jag försöker intala mig själv i alla fall :-)

    SvaraRadera
  9. sorry men man kan ju inte annat än garva åt något så befängt och tramsig kommentar från anonym. :D Get a life!
    Du är bara bäst för att du är just du som du är! Hängde du med?? :D
    Kram vännen

    SvaraRadera
  10. Så fina bilder du har här ikväll! Visst är det trist, men jag säger som du, låt de trista personerna utan liv hålla på...jag fick en anonym spydig kommentar ikväll=) Har de inget annat kul för sig så herregud....
    Keep on tjejen, du är underar!

    Kramar!
    Adela

    SvaraRadera
  11. Hej! Bry dig inte om de elaka kommentarerna..varför lägga en massa energi på elaka, negativa människor..som jag brukar säga..avund fräter där den bor..Jag tycker iallafall jättemycket om dig!!
    Kramar

    SvaraRadera
  12. Jag har naturligtvis tagit bort din kommentar där du skrev ditt nummer. Så du vet att det inte ligger ute i alla fall!
    Styrkekram

    SvaraRadera
  13. Säger hej när jag kikar förbi :-)

    SvaraRadera
  14. Usch vad det låter trist, bra att du inte bryr dig!! Fina bilder förresten! Kramis

    SvaraRadera
  15. Hej igen! Jag ska rymma lite utanför länet nästa vecka men vi kanske kan tillefonera lite innan dess och prata lite?

    Kramar!!!

    SvaraRadera
  16. Jag vet inte vad jag ska skriva. Har skrivit tre olika kommentarer som jag raderat...

    Låt det rinna av Josanne, det är precis som du skriver - skrattretande.

    Kram K

    SvaraRadera
  17. L8: haha… jag lovar att anlita dig om det behövs en krattning ;o) Och som jag garvar åt din helt fantastiskt sköna kommentar: ” Bara för att jag hatar att pyssla i trädgården (det är sant) så går jag inte in på Berits eller Kerstins bloggar och dissar deras inlägg om blommor och buskar.” Så jäkla klockrent skrivet!!! Och jag kan egentligen inte fatta varför OM provocerar så mycket, jag har ju fått känna på det irl också. Kan inte folk bara skaffa sig egna liv liksom… puckon… :o) Kram!

    Viwi: tack för pepp! Det är inte första gången så jag har lärt mig att skita i det. Tycker mest att det är ganska barnsligt och patetiskt. Varför bry sig om vem jag känner… Gissar att man ska vara lite smickrad, att man är så viktig att någon lägger så mycket tid och energi på en… haha… Kram!

    Peggy: det hade ju varit kanonskoj om du kommer på Skåneträff! Shit vad kul! Känns det inet helt rätt tycker jag att du ska skippa den rosa och som sagt det lär komma så sjukt mycket vill ha till våren att vi nog snart får börja planera en bankstöt… ;o) Kram!

    Jeanette: haha… jodå the tant hängde minsann med. :o) Garva är det bästa man kan göra åt dårarna… :o) Kram!

    Adela: ja det bästa vi kan göra är att tycka synd om dem, för hur kul liv kan de ha när de inte har annat för sig är att ge sig på andra… Patetiskt!... Kram!

    Chatarina: jag tycker om dig också! :o) Och nix, här jobbas det för fullt på att lägga energi på positiva saker istället… ;o) Kram!

    Fröken Abbe: tack, det tänkte jag inte ens på, fast jag har svårt att tänka mig att de anonyma skulle våga ringa… :o) Kram!

    Exklusiv vardag: hej tillbaka. Kram!

    OddandMe: tack, nix livet är för kort för att lägga energi på puckon… ;o) Kram!

    Lingonberrie: telefona låter kanonbra. Ska du fly nu igen… din lilla lyxlirare… ;o) Kram!

    Odd Oldies: tack! Ja skrattretande är ordet. Vi får styra upp en fika snart tycker jag. :o) Kram!

    SvaraRadera