Powered By Blogger

fredag 2 september 2011

8 minuter – 8 bilder: i menlöshetens tecken

Jag har en liten hobby som lyder att jag älskar att sitta på något fik, helst en uteservering, och studera människor som passerar. I mån av tid, ork, en för stunden hög fantasinivå och inte minst om jag hinner, livet rusar ju på i ett ganska speedat tempo för det mesta i dessa tider, så målar jag gärna upp historier om personerna som knallar förbi. Var de bor, vart de är på väg, vilka jobb de har, vad de tänker på och så vidare, i all oändlighet ibland...

I måndags, utanför Waynes Coffee på Kungsgatan i Stockholm fick jag plötsligt för mig att jag istället skulle ta en bild i minuten för att på något sätt kunna se hur många som passerade. Och kanske fantisera ihop saker i efterhand. Jag hör ju själv hur helknasigt menlöst det låter men tänk på att jag hade sovit minimalt sedan dagar tillbaka så just då tyckte jag det var en briljant idé, här är resultatet:


























































Och vad kan man då få ut av det då?... Ja säg det, kanske att det i princip knatar förbi folk i en strid ström om man befinner sig i en stor stad, kanske att jag borde skaffa mig en ny hobby. Ska fundera på det…
Hoppas att ni får en riktigt bra dag därute. Take care! Kram, Kärlek & Respekt!

5 kommentarer:

  1. Hehe fortsätt du med dina lite knasiga infall. Ger oss läsare glada flin och så får vi ju känna oss lite normala för en stund...blink blink! <3

    SvaraRadera
  2. Jag har precis tagit upp samma hobby som legat lite slumrande ett tag! Nu har jag hittat världens bästa spancafé :) Älskar att sitta (helst ute då) och titta o fantisera :) Älskar dina bildsnaps också :)) Kramar

    SvaraRadera
  3. Inte det minsta knäppt; jag gör likadant.Fast utan kamera. Hade riktigt roligt på AF i måndags. =)

    SvaraRadera
  4. Anna: haha… ja jag tar gärna på mig knäppisrollen, är ganska van vid den och trivs med den… ;o) Kram!

    Odd me: hihi… ja visst är det superskoj, jag har tyvärr inget bra spanställe här i byn men får nog ta och skaffa mig ett. :o) Kram!

    Helen: haha… ja AF är en guldgruva i det syftet… kanske borde ta mig dit snart igen. :o) Kram!

    SvaraRadera
  5. för som du ser här är du ganska ensam vi andra gör det AAAAAAAAAAAAAAAAAldrig...


    eller jo fast utan kamera kanske.

    Gillar dig fortsätt vara precis som du är! <3

    SvaraRadera