Powered By Blogger

torsdag 1 september 2011

Stockholm del 4 – söndag 28 augusti

Tillbaka till Stockholm och i söndags. Som drog igång med frukost i sällskap av Linda och fajtande hotellgäster. Jag fattar inte varför folk måste trängas och bufflas så förbannat, tror de att maten ska ta slut eller?… Fast på tal om slut så var Gunnarssonskans visit i storstaden över strax efter lunch och jag avlevererade henne, med lite sorg i hjärtat, vid tåget mot Bergslagen…




































… medan jag själv begav mig ner i underjorden för att ta tunnelbanan till mina gamla kvarter i Bromma. Mitt emellan T-stationerna Brommaplan och Åkeshov…



















… finns huset där jag bott och uteplatsen där vi ofta fikade och käkade. Fast det blev förvånansvärt skitjobbigt… för det var när jag bodde här som jag och exmaken skaffade Bosse katt och minnena och saknaden av honom, katten alltså, sköljde över mig. Så jag knallade snabbt vidare…


… mot Åkeshovs slott där jag spankulerade en stund bland barnfamiljer och hundar med skötare från Hundstallet. Innan jag bestämde mig för att sätta punkt för nostalgitrippandet och istället bege mig tillbaka till la city.





































Lullade lite på Hötorget med omnejd, fast jag insåg ganska fort att jag var både hungrig och dödstrött så efter att ha köpt med mig en bakad potatis begav jag mig tillbaka till hotellet. Tanken var att jag skulle kombinera slappande med att läsa bloggar, som jag inte hade hunnit, och fortfarande inte har hunnit… :o( Men jag tvärsomnade. Och blev väckt av mr Make när han kom tillbaka från mässan och det var dags att bege sig till tatuerarfest.



















Trots den totala orelevansen så var jag bara tvungen att ha med skuggbilden här eftersom det är första och allra troligast sista gången i mitt liv som det ser ut som att jag har långa ben… I verkligheten är det stumpar jag knatar runt på och den här kvällen instoppade i trasiga jeans som vanligt. Men eftersom jag hade en väska proppad med oanvända Mollysar så blev det ny stass upptill, har man använt så har medsläpandet inte varit i onödan, liksom… I alla fall: vi begav oss till Gamla Stan och partajet som startade här:


Och slutade runt 6-tiden morgonen efter med dessa fräscha uppsyner:


Fortsättning följer… Men först ska det vovvenadas, styras upp i tatueringsnästet, handlas mat och diskas… Men vi ses igen under dagen om ni har lust. Kram!

2 kommentarer:

  1. Underbara bilder! Känner igen det där med nostalgitripp och blandade känslor. Vissa platser vill jag aldrig återse utan sparar i hjärtat. Andra längtar jag tillbaka till jämt!

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Kul att titta....och visst är det underligt att åka tillbaka. Man både vill göra det och när man är där så känns det märkligt. Som livet är...:-D

    Kramar i massor!

    SvaraRadera