Powered By Blogger

tisdag 27 september 2011

Tallinn: lördagen den 24 september – del 2

Ja nu tänkte jag att vi skulle fortsätta promenaden i centrala Tallinn. För er som känner för att haka på vill säga. Och även under den här etappen så blir det enbart bilder. Avsaknaden av text är inte svårare att förklara än att jag helt enkelt har riktig ruggig nollkoll på vad kyrkor, områden, gator, statyer, torg och så vidare heter. Och sorry men det känns som lite för tidskrävande överkurs att ta reda på det nu också... Vill ni veta något specifikt så är det dock bara att fråga så leker jag detektiv… annars låter jag bilderna sköta allt snack. Okej? Då kör vi igen då:


























































































































Lite fusk i bildserieriet är det dock här, eftersom vi faktiskt stannade till en bra stund för lunch på stället med öltunnan. En medeltidsinredd restaurang med extremgod mat. Tyvärr för mörk för att vilja fastna på bild… Och det är helt ärligt inte det enda hoppet i dokumentationen för emellanåt drabbades vi av riktigt feta Niagarafallsinspirerade regnskurar och då fick Iphonen skyddspauser i väskan. Men jag tror inte att vi missade något direkt ovärderligt så det får passera tycker jag… Och med dessa trippelpunkter har det blivit dags att stänga ner här för kvällen. Så tack och hej för idag. Take care, god natt, Kram, Kärlek och Respekt!

1 kommentar:

  1. Behövs ingen text - bilderna talar ju för sig själva! Tack för att du delar med dig, jättekul att få se Tallin :-)
    Kram

    SvaraRadera