Powered By Blogger

måndag 12 september 2011

Ett storklick – ett första allvarligt steg mot en ny framtid

Plastsyrran och snyggodarlingen Linda kallade det storklick när hon gick loss i spenderartagen och bokade en resa igår. Så jag kallar det samma sak, med hänvisning till resan som jag bokade alldeles precis nyss. Resan som betyder ett första allvarligt steg mot en ny framtid för mig, mr Make och vårt ”lilla” zoologiska familjanhang.
Och det är fan i mig stort, även om vår blivande drömbostad kommer att befinna sig inom den minimala ytan som ni kan skåda mellan ”kräftklorna” här:   


Kap Verde. Sal. Santa Maria. Planet lyfter från Köpenhamns flygplats Kastrup den 5 mars 2012 klockan 08.50.
Och innan vi sitter på det återvändande flyget med beräknad ankomsttid i Köpenhamn till klockan 03.50 den 20 mars 2012 så ska bostad vara inom räckhåll för flytt om i runda slängar ett år från nu. Arbetsplats på i alla fall ett ungefär lokaliserad och livet i riktningen dit vi vill… Bara en dröm eller början på en verklighet? Det återstår att se… Jag har i alla fall fått nytt hopp idag… :o)

20 kommentarer:

  1. Wow, vad spännande och modigt!! Kram L

    SvaraRadera
  2. Hoppas det blir som ni vill, håller tummarna för er!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hoppas, hoppas att det hela går i lås. Kram

    SvaraRadera
  4. Planning a trip is half of the fun. I hope that it works out for you.
    Kram,
    Karen XOXO

    SvaraRadera
  5. Så spännande och kul!! Håller tummarna för att allt ska funka som ni vill, jag har en kompis som alltid säger "det blir som man tänker"....Kram!

    SvaraRadera
  6. Det var verkligen ett stor-klick!!!
    Det låter spännande!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  7. Supergrymt verkligen! Jag beundrar sådana som ni som vågar ta ett sådant kliv. :-)

    SvaraRadera
  8. Härligt! Vi funderar också på att åka i mars.
    Hmm vi kanske borde byta resmål...;)

    SvaraRadera
  9. Åh fan vad häftigt!
    Tycker ni gör helt rätt och skulle man ångra sig kan man alltid flytta igen;)
    Men då har msn iaf provat..
    Verkar vara helt fantastiskt!
    Fast då får du allt bjuda dit oss på mollymiddag:D
    Ha det bäst snygging<3

    SvaraRadera
  10. Hej!

    Hoppas att det är början på er dröm och att allt går i lås och som Mia så klokt skriver så kan man ju alltid komma tillbaka, det där med att aldrig spänna en båge. Och som hon annu klokare skriver Mollymiddag! Tjoho!
    Dessutom fick du lite fart på Venedigdrömmarna här.
    Kramar till dig och er och för att framtiden blir som ni vill.
    Eva Solid

    Kramar från Eva

    SvaraRadera
  11. Härligt! Håller alla tummar för er! Kram!

    SvaraRadera
  12. Så underbart att ni kommit så här långt med era framtidsplaner:)
    Så gott att ha något så underbart att se fram mot i vinter.

    Lit elångt för molly träff men det kan jag nog ordna;)

    Massor med kramar

    SvaraRadera
  13. Instämmer med allt som sagts ovan! Det är underbart att våga jaga sin dröm! Lycka till!!!
    Stor kram
    Loo

    SvaraRadera
  14. Wow vad underbart! Vad häftigt att våga bryta sig loss! Lycka till! Massa lyckokramar!!!

    SvaraRadera
  15. Helt underbara att leva ut sin dröm. Jag håller tummens stenhårt för att det går vägen för eran flytt.
    Kram

    SvaraRadera
  16. Hur har du råd med den resan?

    SvaraRadera
  17. Öh... kommentaren innan min..... jisses...
    Underbart att VÅGA ! Å jag säjer som Mia, skulle ni inte trivas, är det ju en baggis att flytta tillbaka igen :-)

    SvaraRadera
  18. Tusen tack för era kommentarer! Är inte van vid så mycket positiv respons, irl är det oftast tvärtom… så ni gör mig riktigt skitglad! Återstår ju att se om alla bitarna faller på plats så att det verkligen blir en flytt så småningom men jag vägrar att ge upp förrän allt är kollat. Sen det där med att våga… jag tvivlar på mitt mod då och då men försöker förtränga det för jag är trött på att vara en mes… Och att ha råd… ja det kommer det ett inlägg om lite senare… Kram!

    SvaraRadera
  19. Anonym/Det är ju fantastiskt gulligt av dig att du oroar dig för hur resan ska betalas. Men känner du för att anordna en insamling till det fattiga tu så är jag gärna med och skramlar! Hojta bara till så:)

    Josanne/för eran skull är jag skitglad att ni kommer ett steg närmre eran dröm! Kram!

    SvaraRadera
  20. Faaaan (sorry) vad spännande :-) jag är så glad för er skull! helt underbart att vara i dessa "planeratider" för en framtid någon annanstans :-) som andra oxå skriver är ju det bara att åka hem igen om det skulle knasa sig! tycker att du är jättemodig! kram hjärtat!

    SvaraRadera