Powered By Blogger

torsdag 8 september 2011

Förlåt, det var inte meningen…

… att vara så kass på att sätta rubriker så vilseledningen blir total… När jag jobbade på tidningen så marscherade ofta chefen in med sina ridstövlar och gapade om jävla skitrubrik på det flesta av mina artiklar.
Och det personlighetsdraget har jag tydligen bevarat… Rubriker är svårt, jag plockar ofta några ord från texten och kastar in dem i rubrikfältet utan att tänka så mycket mer på det… efter mitt förra inlägg blir det nog till att addera lite tankeverksamhet innan jag trycker på publicera i fortsättningen… Så får det bli…

4 kommentarer:

  1. Ha ha, fast det är ju det som är lite kul. Trodde det var en baktanke att skrämmas lite. Man måste ju ha lite kryptiska rubriker så folk blir intresserade och läser eller hur :-)

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
  2. Vivvi: haha… jo så är det ju såklart, kolla bara kvällstidningarnas rubriker… ju ”skummare”, ju fler läsare, fast i det här fallet var det inget uttänkt drag… Kanske då det blir som ”bäst”, när man inte tänker alls… :o) Kram!

    SvaraRadera
  3. Hej Josanne!

    Jag tyckte det var en utmärkt rubriksättning, vi var ju många som hickade till.
    Kram från Eva

    SvaraRadera
  4. Eva: ja det var ju det… jag kanske ska försöka satsa på fler sådana rubriker… ;o) Kram till dig och Otto!

    SvaraRadera