Powered By Blogger

tisdag 20 september 2011

Dagens – med en ”tvungen” ingrediens

Jag har ett par plagg i Mollyroben som jag känner mig ”tvungen” att kränga på mig lite då och då. Jag vill nämligen inte att de bara ska bli hängande… för flytta kommer de aldrig att behöva göra. Eftersom de representerar olika minnen. Värdefulla minnen. För mig. Som en av ingredienserna i min stass of today…















… den rosa Tutu T88´n. Historien bakom den är att jag var på jobbmöte i Malmö för lite drygt ett år sedan. Med personalchefen från längst bort i helvetet. Jag gick därifrån så jävla knäckt, förnedrad, ledsen som jag inte ens trodde det var möjligt att vara…
Istället för att åka raka vägen hem och gräva nere mig i sängen för all evighet… eller en bra lång tid i alla fall… så fick jag för mig att jag skulle gå in om AjaBaja och prova lite nykomlingar. För att få distans. Den här tunikan blev en av dem jag kastade på mig. Den gjorde mig glad, positiv, hoppfull… fråga mig inte hur eller varför för det kan jag inte svara på, bara att det var precis så det kändes.

Den fick dock inte följa med hem. Då. Men eftersom jag inte kunde sluta tänka på den, som en glädjespridare som jag så väl behövde just då så blev vi ett par en vecka senare. Och idag, när jag tog på mig den efter en bra stunds nonchalans så fick jag tillbaka det där hoppfulla… som om det bor någonslags spöke i den. Ett välmenande spöke...
Är det någon som känner igen sig? Eller är det jag som behöver uppsöka en psykakut på studs?... För det är ju för helvete bara ett plagg… Eller?... Kram!

12 kommentarer:

  1. Ja, hörrudu, du bör nog uppsöka någon form av psykvård å det snaraste. Detta säger jag trots att jag vet att ni Molly-bloggerskor älskar ryggdunkningar och glada påhejningar och att ni hatar sanningar och avvikande åsikter. Så länge man jamsar med är man helt ok och välkommen i gänget - men när man är det minsta kritisk eller oliktänkande måste man genast skriva sitt för- och efternamn och gärna personnummer också. Fjollor! Tack för mig!

    SvaraRadera
  2. För mig är det där plagget min Patchwork wrap från i våras - inte för att det är knutet till ngn speciell händelse utan för att jag fick längta efter den ett bra tag - tre andra plagg skulle säljas innan jag fick den och det tog lite tid ;)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hörrudu Anna Panna !
    varför i helvete läser du
    bloggen för att sedan bära dig så vansinnigt illa åt? klart att man skall få ge kritik på båda hållen, men att sedan gå till att skriva som du gjort i ovanstående kommentar liknar verkligen ingenting. Om du nu inte tycker att bloggen inte är bra,så bry dig överhuvudtaget inte om att ens gå in på den. Och den största fjollan här är faktiskt du !! sköt du ditt så sköter säkert Mollyfjollorna sitt..
    Susanne

    SvaraRadera
  4. Vem som är fjolla i detta sammanhanget kan jag låta vara osagt. Däremot att vara oförskämd som Anna Panna här ovan är bara tråkigt. Om man är bitter o ensam behöver man knappast spy galla runt om här i bloggarna..det visar enbart att vederbörande själv bör söka hjälp snarast! Det finns utmärkta mediciner att få..
    Josanne, du är inte ensam om att ett visst plagg är något speciellt minne med! Jag har några som betyder lite x-tra hos mig, sedan om det är knäppt eller inte är ju en annan femma. Egentligen tycker jag om kläder (o även annat) som har en "egen" historia..
    Kram

    SvaraRadera
  5. Snyggt!!!! Härligt att ha en sådan relation till vissa plagg. Har också ett par sådana! Kram!

    SvaraRadera
  6. Allt som tillför en positiv känsla är ju just positivt.
    Så självklart ska du fortsätta njuta av den.

    SvaraRadera
  7. Klart att det inte bara är plagg! herregud, vi är alla likadana. Det är det modeindustrin går runt på :)

    Ps. Glöm nu inte bort den där idén ni hade. Do it.

    SvaraRadera
  8. Anna Panna/Ryggdunkerier och avvikande åsikter hatar vi fjollor enligt dig. Och det skriver du hos en bloggerska som fick skit av en annan modig anonym för att hon var ärlig och skrev att en klänning inte var bra på en annan bloggerska........
    Internet är fullt med bloggar så släpp Molly-världen och läs nån annanstans. Det roliga är att jag är helt övertygad om att jag sett ditt nick hos andra OM-bloggare så helt ointresserad kan du väl inte vara. Eller sitter du och läser för att reta dig på folk? Då kanske du själv ska söka hjälp?'

    SvaraRadera
  9. Anna Panna glömde visst bort att vi även vill ha skonummer och favoritfärg för att någon ska få tycka annorlunda… Idiot! Stay out!
    Till er andra; Kram från denna megafjolla!

    SvaraRadera
  10. Annapanna, tack för dagens skratt! det var bland det roligaste jag läst på länge! För du skämtar väl??? Eller trollar...
    Annars, ja just det, tack för dig!

    Jag håller med Hornsgatans ros om att plagg man längat efter länge får en särskild plats i hjärtat! Jag har ett sånt plagg nu som väntar på att jag ska krympa i det!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Jag är hellre en glad fjolla som älskar ryggdunkar än en bitter-f-a som inte kan låta bli att vara elak i bloggar...

    Josanne: Du är superfin som vanligt och jag har också såna där plagg som man liksom mår bra av för man associerar dem med något trevligt. Dock har jag även plagg som jag associerar åt andra hållet och dem borde man ju göra sig av med snarast :-)

    Kram fina
    /Vivvi

    SvaraRadera