Powered By Blogger

söndag 4 september 2011

Den har komponenten för att bli mitt livs sjukaste resa


Jag ska till Tallinn. Om knappa tre veckor. Allt är bokat och klart. Men jag kan inte låta bli att idiotflina när jag tänker på det, för det kan bli den absolut mest skruvade och osannolika resa jag någonsin har gett mig iväg på… Jag och mr Make har nämligen superspontant bestämt att vi ska haka med på ett geocachingevent där… Som börjar på Silja line på fredagen, fortsätter i Tallinn över hela lördagen och tar slut först när båten angör Stockholm igen på söndagsförmiddagen. Hur psyksjukt är inte det på en skala?…

Fast samtidigt skitkul! Att få inblick i en värld som jag bedömer som snäppet nördigare än Mollylandia… sorry alla geocachare men så är det… :o) Och ännu skitkuligare att få se Tallinn eftersom jag aldrig har varit i den delen av världen. Är det någon som har varit där och har lite tips på vad man bör se och kanske något att shoppa? Och någon som vet hur prisbilden ser ut där jämfört med här hemma?... Nu ska jag värma upp lite inför trippen genom att haka på mr Geocachnörd Make ut på en liten skattletartur med vovvarna.
Men vi ses här igen lite senare om ni har tid och lust. Take care. Kram för nu!

7 kommentarer:

  1. Tallinn är jättefint! Fast shoppingen var inte så mycket att ha. Skulle väl vara sprit i så fall. Prisbilden är ungefär som här......
    Gamla stan är skitmysig! Kram!

    SvaraRadera
  2. gamla tallin är super härligt, massor med boutiques, mycket hantverk,linne, stickat, virkat, handgjorda silver smycken to die for! allt detta ligger på 100mx100m i gamla stan och att äta och dricka är billigare än i Sverige (dock priserna stiger hela tiden) sprit, tobak och sånt lär ja minnas att åtminstone hälften billigare än i finland ( därför åker folk över så ofta :) rekommenderar att reservera bord före och gå och äta till Troika, ligger vid gamla torget! Rysk mat, skit gott och ordentlig vodka! små antik affärer som säljer gamla sovjet grejer...ha det så gott

    SvaraRadera
  3. Men vad roligt det låter!! Spännande i mina öron ialla fall..
    Kram

    SvaraRadera
  4. Låter ju skitkul!! Lätt att bli en geocaching nörd :)) Tallin ser ut att var en vacker stad! Har aldrig varit där tyvärr! Kramar

    SvaraRadera
  5. Det låter som en spännande resa. Tänk dig en hel Silja LInebåt med Odd Mollyträff. =)
    Har inte varit i Tallin så du får berätta sen.

    Skulle inte förvåna mig ett dugg om ni träffar min gamla klasskompis Christina; hon är cacharnas drottning i Nacka. Kommer ni dit måste ni leta upp den hon fixat ;)

    SvaraRadera
  6. Tack snälla för tips och grejer! Jag har läst på lite om Tallinn på nätet idag och shit vad ännu mer kul det ska bli nu. Gamla stan it is! Och en hel Siljabåt med Mollydårar, cooolt!... :o) Kram!

    SvaraRadera