Powered By Blogger

söndag 3 juni 2012

Dagens – som har hållit ett löfte, utan kunskaper

Eftersom det är sjukstuga som råder här fortfarande så blev min dagens stass en Molly som konverterat till mysplagg, dels för att den fått två fula och tyvärr väldigt synliga fläckar som inte går bort och dels för att den numera ser ut som campingutrustning mer än som linne på mig. Men så galet superskön att den alltså ändå har ett livsberättigande, om än enbart i hemmamiljö. Jag pratar om:


Jag har ingen koll på vad det kan tänkas heta, däremot har jag koll på att om något sitter på ett likadant i storlek 1, eller möjligen att 0 också kan funka… så är jag intresserad av en adoption… För övrigt så har jag precis hållit ett löfte som jag slängde ur mig i ett svagt ögonblick av dåligt samvete igår. Det var sekunderna innan mr Make skulle kliva ut genom dörren igår, för att åka på konsert utan mig som jag hojtade att jag kunde kompensera lite genom att baka något gott till honom idag. Den mannen älskar nämligen allt som heter kakor… 

Trodde väl inte riktigt att han skulle nappa eftersom mina bakkunskaper är under all kritik. Men! Det gjorde han och därför står det nu en rykande nygräddad smulpaj på diskbänken. Och såklart måste jag också smaka. För den luktar faktiskt hur gott som helst och med vanlijglass till kanske den även går att äta :o)


Så! Lika bra att kasta sig över den medan den fortfarande är varm. Kram för nu!

10 kommentarer:

  1. Åh men då måste han ju åka till Flinkmans café!
    Ja Flinkman as in After dark som numera driver litet café på vischan.
    Det får vi ordna!

    Helt övertygad om att din smulpaj är både ätbar och god.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det måste han ju såklart! Varför har jag aldrig tänkt på det... Jag var där en gång för kanske 10 år sedan och gillade stället som tusan... Så absolut superkul om vi kunde fått till så vi, hela klanen, kom dit igen i sommar...
      Och den var faktiskt god, min paj, supergod, så tanten kan tydligen om hon vill... :o) Kram!

      Radera
  2. Hej, Madde här..finns en anledning till att det inte står mitt namn, jag får inte bort det, redigerar lite och ev. filar jag på en..ja, en blogg då alltså...känner mig lika teknisk som en banydboll just nu, suck

    SvaraRadera
    Svar
    1. JA!!! Vad skoj! Klart som attan att du ska ha en blogg... Jag hojtar in och snor länken till den på direkten... :o) Kram!

      Radera
  3. vad jag skulle säga var ju att det ser supersmarrigt ut med smulpaj. Har plockat rabarber nu, får se vad det blir av det. Klem

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ville egentligen haft i rabarber men hade inga, rabarberpaj är ju bara sååå gott.
      Och nu finns din blogg i min lista... :o) Kram!

      Radera
  4. Smulpaj är ju dögott! Och linnet heter Print tank, ett av jättefavvisarna i min Mollyrob:) Kram och krya på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst ja så heter det! Gillar det som tusan jag också men tyvärr mest haft det hemma på grund av fulfläckarna. Och Hanna J vann precis BB, tjoho säger jag om det. :o) Kram!

      Radera
  5. Hej snygging: tänkte bara tipsa om linnet: http://www.tradera.com/urgulligt-linne-fran-odd-molly-strl-1-s--auktion_342738_157335907
    Finns på Tradera i storlek 1 nu får 200 kr.

    KRAM!!

    SvaraRadera