Powered By Blogger

torsdag 28 juni 2012

Kläder, sköna snubbar & visningar - ett event i 9 bilder


Det där med att dokumentera roddandet av ett event samtidigt som man gör just det gick inte ihop. Alls! För att försöka ta bilder samtidigt som man har sju kassar i händerna var ingen lysande kombination. Och när släpandet väl var avklarat…


… och klädställningen nästan höll på att knäckas av mängden kläder och pryttlar somden blev överhopad med så var det ljudteknikersnubbar att ”ta hand om”.



Sköna gubbar som hellre poserade än jobbade… :o) Därefter vankades det bland annat godisutdelande, japp jag och C gick runt med varsin av de där korgarna som var med i förra inlägget. Delade ut Dumlekolor och några andra, megagoda chokladkulorsaker med kaffenougat i till alla vi passerande och inviterade dem samtidigt till modevisningarna. Som...




… liksom inte alls gjorde sig att bli förevigade genom en mobiltelefon. Men det var okej visningar och framförallt fanns det med ett par riktigt superläckra plagg med… En klänning måste jag nog till och med prova imorgon… Ja just det, vi hade en halvsnygg trubadur på vår lott att serva lite smått också. 



Och några timmar senare var det dags att släpa klädställning genom stan och lämna tillbaka det lånade. Jobbigt nog hade några affärer hunnit bomma igen så min första uppgift imorgon blir att återuppta det jobbet. Inget jag riktigt orkade tänka på när jag stod i hissen på väg hem nu ikväll. 


En slagen tant som just nu har någon timmes jobb av annat slag att ge sig i kast med. Korrekturläsa artiklar närmare bestämt. Så peace out från mig för idag! 

6 kommentarer:

  1. Vad är det för vit tröja med tryck som den blonda tjejen har på sig?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är till 99 procent säker på att det är en ChillNorway. Kommer från butiken Store och jag vet att de har det märket där och tycker mig ha sett i webbutik men är alltså inte helt 100. Kram1

      Radera
  2. Vilket häftigt arrangemang!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja det blev bra, inte minst med tanke på förutsättningarna som inte var de bästa...
      Och det fanns mer grejer/ människor med men jag lyckades inte fånga allt på bild tyvärr. Kram!

      Radera
  3. Och vilken tur att det inte var idag, för nu slog det danska monsunregnet til! Huga! =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja shit! Snacka om flyt! Enda dagen med sol och fint väder, det tajmade vi bra ;o) Kram!

      Radera