Powered By Blogger

fredag 29 juni 2012

Skumraskklänningen som ett första steg

Att mecka ihop någonslags bildcollage var tanken, tusen tack för era tips i förra inlägget!, men så snöade jag in på Photoshop istället, tänkte först försöka fixa collaget där, som Katinka gör och hennes är ju dundersnygga!. Men! Jag fattar nada.
Så då kom jag på att jag kanske ska lära mig lite Photoshop först. Fattar dock fortfarande nada men hux flux hade jag i alla fall lyckats skumraskfixa en bild så den blev ganska cool. Tycker då jag alltså. 

Och eftersom den innehåller den där dunderfina klänningen som jag såg och förälskade mig lite i under en av modevisningarna igår så visar jag härmed två i ett. Som i, enligt mig, lite cool bild och, enligt mig, ännu coolare Derhy-klänning:


Jag kanske inte hade behövt att stå som en påse nötter men nu gjorde jag det ändå... Vad tycker ni, om bilden men kanske framförallt om klänningen?...
Nu ska jag fixa någonslags kvällssupé och smygtitta lite på Gladiatorerna under tiden. Och sedan försöka leka vidare i collageland. Får jag till något så lär det troligast, och av ren stolthet från detta otekniska freak om inget annat, hamna här vad det lider… Hoppas ni har en kanonbra fredagskväll därute! Peace out för nu!

17 kommentarer:

  1. Ja, egentligen är det väldigt lätt att göra. Du måste skapa en blank fil som du själv bestämmer storlek på och sedan måste du kopiera in bilderna genom copy och paste och bestämma deras storlek. Sedan kan du med vertygen flytta runt dem, sätta ihop de olika bildlagren när du är färdig och beskära. Men det är svårt att förklara så här på avstånd. Det är alltså inget svårt. Kolla om någon du känner kan Photoshop så fixar det sig. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla!!! Jag fick för mig att Picasa var lite enklare så håller på där nu men ska testa Photohop sen... Kram!

      Radera
  2. Vilken härlig färg på klänningen!!
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja den är riktigt läcker, mer orange än vad den ser ut här ara. Kram!

      Radera
  3. Å maj god! Vilken jäkla snygg klänning! I en av mina favoritfärger dessutom! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jäkligt snygg, en av de coolaste jag sett på länge tror jag. Och orange är en skitläcker färg. :o) Kram!

      Radera
  4. Klänningen är fantastiskt snygg. Hade jag kunnat ha klänningar med bara axelband hade jag nog försökt få tag i en sådan. Riktigt, riktigt snygg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast man kan nog säkerligen ha något över utan att det stör, en liten kofta kanske... :o) Kram!

      Radera
  5. Jättefin klänning! Själv är jag inte så bra på sånt som är osymetriskt; då går min Asbergerskänsla igång =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha... du är för rolig, hade ingen aning om att du inte fixar osymmetriskt, man lär sig något nytt varje dag.:o) Kram!

      Radera
    2. Åh jag lider svårt av att ha EN tatuering på ena axeln ska du veta...

      Radera
  6. Fin klänning, snygg färg på dig!
    KRAM!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack söta! Hade varit ännu snyggare om man varit lite brunare men det kanske kan ordnas nu när solen äntligen har börjat visa sig... :o) Kram!

      Radera
  7. Fin klänning, fin bild och fin modell :) Har du testat att fuska med Picasa? ett klick och du har ett färdigt collage. Klem

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som du fjäskar då... ;o) Ett klick, hmmmfrr, du får inte glömma att jag är korkad på teknikaliteter... Kram!

      Radera
  8. Underbar klänning! Du och orange säger klick liksom. ;)

    Ha en fin helg!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! Kul att höra att andra också okejar sådant man själv tycker är fint. :o) Kram!

      Radera