Powered By Blogger

söndag 10 juni 2012

Tre bilder från min eftermiddag – söndag

Det blir en heltrist avslutning på min veckolånga fotoutmaning, men har man haft en heltrist eftermiddag så får det ju liksom bli så... En massa artikelplitande på schemat och detta, som gått ganska lusigt om jag ska vara ärlig, har ägt rum med laptop i sängen. För där har jag finsällskap:


Anledningen till att skrivandet har gått ganska kass beror mest på min tvivelaktiga entusiasm för just den typen av syssla, vilket har lett in på mig på en massa andra saker istället. Sådant som att till exempel ninja hem en auktion på Tradera. Men inte innehållande någon Molly minsann, utan…


… fem stycken Snobben. Som ska bli en ypperlig nostalgipresent till någon som haft och älskat just två av de Snobben som ingår i kitet, men som har förlorat dem och saknar dem. Så det är alltså inte jag som ska dra igång någonslags dockteater här… :o) Lika bra att förklara det liksom… 
Aktiviteten just nu kräver dock inget klarläggande för jag gör helt enkelt fisksoppa med vitlöksbröd, på bland annat dessa ingredienser:  


Och roligare än så är det inte, och blir inte heller så jag drar mig istället mot spisen igen. Fast! Det här med fotoutmaning var superkul. Så jag kör gärna en repris på detta upplägg om några veckor igen. Eller vad säger ni andra som hakade på? Hiss eller diss? Om positivt svar; ska vi ta upp det igen om sisådär fyra veckor, kan det vara lagom i tid?... Kram för nu!

6 kommentarer:

  1. Absolut...jag orkade inte hänga på denna gången tyvärr. :-D
    kramar och saknar dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul! Roligt att se allas tolkningar så ju fler desto roligare, för oss alla hoppas jag... :o) Kram!

      Radera
  2. Hiss, absolut! Det är superkul att få "uppdrag" som t ex fotoutmaningen. Fisksoppa låter gott i detta ruggiga väder. Här har microvärmd mat intagits, kan inte ödsla värdefull fotbollstid på matlagning ju! hahha Klem

    SvaraRadera
    Svar
    1. Najs att du är på! Och fisksoppa är gott men ett jäkla meck att göra, så ingen fotbollstid här inte... Tur jag har dig som rapporterar då ;o) Kram!

      Radera
  3. Nu förstår jag!!! kram cia

    SvaraRadera