Powered By Blogger

måndag 4 juni 2012

Tre bilder från min dag – måndag

Dagen började med intervju om kvinnligt nätverk, lite skrivande och därefter försökte jag mig på bikinitopsspanande. 
Som inte gick så bra som ni redan vet. Så istället knallade jag iväg och shoppade på mig bullar och frukt, som fick bli dagens lunch. 


Därefter följde en eftermiddag i praktiksysslornas tecken, och en smula ”smygbloggande”, varpå det vankades after work med involverade i tidningen som jag pysslar med just nu. Lax med potatisgratäng och superslurpigt rödvin födde mersmak så inte gick det då att tacka nej till min absoluta favoritefterrätt…


… créme brulé. En trevlig kväll där klockan tickade på. Och trots att jag var trött som en skelögd gnu på vägen hem så var jag tvungen att titta in på litet besök i tatueringsstudion eftersom den låg i min färdväg. 
Och där dessa sockersöta gossarna befann sig …


… tattoomaffian som hade klottrat lite på varandra kvällen till ära och var i färd med att föreviga detta på bild. Och sedan gick jag hem i sällskap med dem och här är jag nu. Fortfarande tröttast i universum och därför är jag så taskig och lögnaktig att jag inte länkar till de andra donnorna som är med i denna fotoutmaning. Inte idag. 
Men lovar att göra det imorgon istället. God natt & Kram! Kärlek & Respekt! 

12 kommentarer:

  1. Ta hand om dig Josanne- jag hoppas att deppigheten far sin kos (se där - nu är jag den med de "gamla" uttrycken)så fort det bara går!

    Din fotoutmaning verkar kul- dassigt då att jag känner mig väldigt begränsad av just det där med foton...vad ska jag fota så ingen vet att det är jag, liksom? Vore inte bra om någon på jobbet eller, gud bevare, några elever eller deras föräldrar!, plötsligt kände igen något!

    Så antingen skittrista bilder eller så nada. Just nu har jag dessutom knappt hunnit sitta på rumpan under arbetsdagen...ingen direkt rast...

    Stor KRAM

    (är usel på att kommentera just nu men har för mycket att göra irl...sorry!)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Kul att inte vara ensam med tantutrycken... ;o)
      Ja det är ju tyvärr lite klurigt med att visa foto om man vill vara säker på att vara anonym.
      Stressa inte dig sjuk nu bara! Kram!

      Radera
  2. <3 I'm in!

    Hoppas det lättar fort .. Sol & Kärlek till dig!

    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du är på! Och TackTack söta! Kram!

      Radera
  3. Hoppas det går åt rätt håll.. Créme brulé är min absoluta favoritdessert också. En sådan slinker ner hur mätt jag än är. Tur att jag inte ofta äter på restauranger som har dem på menyn :)) Ha det gott och sköt om dig! Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då vet vi ju vad vi ska frossa i när vi ses... :o) Helt galet gott var det. Kram!

      Radera
  4. Åh, den där Créme Brulén ser Så. himla.God ut! Jag hänger på fotoutmaningen, eller är det för sent nu, eftersom jag missade en dag? Klem

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den var sjukt god! Klart som tusan att du ska haka på! En dag hit eller dit, spelar ingen roll, säger diktatorn bestämt. :o) Kram!

      Radera
  5. Då måste jag ju tipsa om nyöppnade Jospers Vin och grill som ligger vid Lilla Torg i Malmö.
    Deras creme brulée är gjord efter ägarens farfars/morfars gamla recept och han har smakat och godkänt.
    Vet jag eftersom jag jobbar med grabbens mamma (och de äger förresten La Roche också)
    Creme bruléen? Ljuvlig!

    Nog borde den kunna lätta upp sinnet lite? ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter livsfarligt men låter absolut som ett måste för någon Malmöutflykt framöver. Absolut gäller även för att det funkar som bra sinnesupplättare... :o) Kram!

      Radera
  6. Hei
    Du får selge dine Mollyer og kjøpe dem på Tradera i rett størrelse:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag försöker det, går lite sådär just nu bara. Kram!

      Radera