Powered By Blogger

lördag 30 juni 2012

Trots att det icke motsvarar mina önskningar

Joråsåatt… enkelt? Med Picasa? INTE för den här tanten. Jag måste vara det största puckot på den här sidan jordklotet för jag tycker det är skitsvårt!... Att göra bildcollage… bilderna vrider sig och hoppar i storlek, de lägger sig inte alls som jag vill, funktioner som jag sprungit på står icke att finna när jag letar efter dem, utfört jox blir inte sparat, var i helsefyr sparar man by the way… Ja ni hör ju själva… Det är skitkrångligt och obegripligt.
Jag hade klara visioner i skallen hur jag ville att mina bildcollage skulle se ut, för jag var inne på att få till 3-4 stycken. Av bilderna som jag yrade runt och tog på stan igår. Men med tanke på alla fadäser, alla svordomar som har avhandlats här så borde jag vara megaglad att jag fick till något collage överhuvudtaget…


… och på sätt och vis är jag väl det också. Trots att det icke motsvarar mina önskningar. Och bara innefattar en liten bråkdel av mina knäppta bilder. Men man kan ju inte få allt, har jag hört så nu ger jag upp för denna afton, natt… men med mission att nu jäklar ska tanten lära sig att göra grymma bildcollage. Återstår att se om det går att lära gamla hundar att sitta… Kärlek & Respekt! 

6 kommentarer:

  1. Haha, jag som tycker det är så enkelt! Nejdå, ibland blir det inta alls som jag vill heller, men då får man joxa med olika collagemodeller tills man blir nöjd. Ibland räcker det att lägga till ram så blir det tydligare. Och sparas gör det ju automatiskt när man trycker på skapa collage. Då lägger det sig i en mapp i picasa som heter just Collage (åtminstone är det så i min dator). Så för det mesta tycker jag det funkar bra....
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag blir imponerad även om du inte är nöjd:) Hästlängder från vad jag skulle kunnat åstadkomma.

    Massor med kramar

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Även jag är imponerad, jag skulle inte ha tålamodet, tycker ju fortfarande att blyertspennan var en bra uppfinning och då förstår du nivån på den här tantens teknikhuvud.
    Kramar till dig från Eva

    SvaraRadera
  4. Nja då måste jag vara ett ännu större pucko som inet ens ids försöka och nej det är jag inte. =)

    Finns bara sånt man tycker är mer eller mindre intressant att hålla på med. ;)

    SvaraRadera
  5. Jaha, men det där ser väl bra ut? Jag står mer än gärna till tjänst annars och visar dig. Inte mer än rätt, du "hjälpte" ju mig, hahhaha, när du var här. Klem i SOLEN

    SvaraRadera
  6. Tack som fan för kommentarer som jag, megaslarvtanten, ju då glömde svara på,och som nu bara gör det enkelt för mig genom att säga Kram på er!... :o)

    SvaraRadera