Powered By Blogger

torsdag 19 juli 2012

… är att det till största del var inredningspryttlar som blev inspanade. Väldigt lite kläder och inga Mollysar. Alls! Ja förutom den jag shoppade i Malmö tidigare på dagen då men nu pratar vi Ystad. Där det fanns en hel del både fint och fult, snyggt, begärväckande, knasigt och ratat. Till det sistnämnda hör det här:


Medan nallesamlaren (jag) vaknade till liv över denna…



… dock inte lika mycket som Flipfloppan gick igång på brevlåda till halva priset. Vägrade släppa den, lite pinsamt  beteende där. Annars uppförde hon sig riktigt bra, tog sin roll som prospect i Mollylandia på fullt och fast ansvar.... ;o) Det blev mer knallade…





… fler butiker som fick påhälsning. Jodå, vi knatade även in i en hattaffär. Hur ofta ser man sådana liksom? Nej, inte speciellt ofta, så då vore det ju rent av korkat att inte ta chansen när den nu uppenbarade sig framför ögonen.


För mig som älskar Visby blev Wallandertown till mångt och mycket en stark och därmed även lite sorglig påminnelse om att jag inte varit på min svenska favoritö på alldeles för många år.





Blev lite kär i draken som sprutade eld. Kitsch när det är som bäst liksom.



Och där hade vi den illvilliga vinägern, den som vägrade stanna i flaskan under transport. Fast nu när jag tänker på det, hur illa den luktade så kanske det mest var lika bra, för tänk om den smakade likadant…
Nu råkar jag ju ha en lite slurk över så jag får väl testa på sallad ikväll… Och hoppas att den inte är god för då kommer jag bara att vilja åka tillbaka (två timmars resa, enkel väg) och köpa en ny.
Men för att hoppa tillbaka till gårdagen så var det plötsligt fikadags. Så vi knallade till ett café, och eftersom jag är värdelös på namn i allmänhet och de på inrättningar i synnerhet så kommer jag inte ihåg vad det hette. Men det fanns en hel del att skåda…



… av vad som är på gång i bygden. Fast ännu roligare och viktigare, var deras utbud vad gäller kakdisk…



… hur är liksom tanken att man ska kunna välja någon därifrån? Inte lätt men det gick, till sist. Och för min del blev det…

FORTSÄTTNING FÖLJER I INLÄGGET HÄR UNDER  

2 kommentarer:

  1. För det första: du kanske skulle vara uppdaterad innan du öppnar käften. Jag slutade banta för 2 månader sedan. För det andra: när fan blev räkmackor med massa majonäs och feta kanelbullar bantarmat? För det tredje: skaffa dig ett eget liv. capice?

    SvaraRadera