Powered By Blogger

lördag 14 juli 2012

Dagen då Flipfloppan kom på besök i min by

Tidigare i veckan invigdes det ett offentligt dass i min stad. Jag missade tyvärr den pompa och ståtkryddade invigningsbalunsen. Vilket Flipfloppan upplyste mig om då hon sett det på tv. Så för att vi båda skulle få skåda detta spännande tilltag irl så kom hon hit idag. Till min lilla by. Och det var inte många minuter som spilldes bort innan vi stod där. Framför det spegelbelagda dasset.    



Självklart ville vi skåda insidan också. Men det blev inget med det då det fortsatte att vara upptaget hur länge som helst. Och det trots att någon försökte locka ut ockupanten genom att tjuvlyssna efter ljud…  Fast eftersom det tilltaget inte var helt logiskt så knallade vi istället till Zebra för att spana Mollysar till halva priset. 



Fin. Men den hade säkert passat också om den hade funnits i någon större size och inte bara i denna storlek 0. Så det blev inget med det. Utan istället knallade vi till nästa butik… 


… Cirkus, som bland annat har en massa Spira. Som denna skitsnygga lilla sak, dagen till ära med en halverad prislapp dessutom: 


Och så har de Hunky Dory, som i västen jag testar, och det till 70 procent rea.


Någon bestämde sig så hårt för ett köp att hon vägrade ta av sig det utvalda. Och fick därför snällt utstå… 


… att agera akrobat för att slippa ifrån larmet i den… det medan någon annan fjollade och velade och ändrade sig och fjantade runt ifråga om köp eller icke köp. Ja ni ser ju själva hur kul någon tyckte att detta var… och protesterade därför lite lagom oskyldigt genom att kasta sig på golvet... 



…en pärs som krävde återhämtning innan det bar vidare till den andra, fast egentligen viktigaste anledningen till att Flipfloppan färdats de runt fem milen idag. Nämligen smaksatt mjukglass. Så snacka om fett antiklimax när det var stängt i mjukglassboden! Stängt! Tur hon hittade saker att gå loss på med sin kamera så jag slapp få stryk… Och ännu mer tur att jag relativt snabbt kom på ett secondhandalternativ…


FORTSÄTTNING FÖLJER I INLÄGGET HÄR UNDER

7 kommentarer:

  1. Västen är hur snygg som helst finns den i fler färger? K

    SvaraRadera
  2. Härlig dag, västen gillas mycket :) kram Diana

    SvaraRadera
  3. Hej Josanne, vilken fin och kul dag ni hade i går ;) Västen är skitsnygg, vet du ifall den finns i jeanstyg ?
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  4. Västen! Har du fler bilder på den och fanns den i någon mer färg?
    Cecilia

    SvaraRadera
  5. Har precis kastat ut ett västinlägg, hoppas det ge svar på era frågor annars är det bara att hojta igen... Kram!

    SvaraRadera
  6. Finingar! Nu sitter jag här och är glasssugen!
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag med. Alltid! Alltså glassugen... :o) Kram!

      Radera