Powered By Blogger

torsdag 19 juli 2012

Dagens – som i när två skilda sysslor ska tillgodoses

Ett möte och därefter, med hjälp av snabba ben och lite tur, försöka hinna till ett träningspass. En stor bra väska som hänger på tork ännu en lååång stund efter en, uttjatad, vinägerfadäs och därmed inget vettigt att packa ner alla träningskläder i. Så det var bara att kicka igång hjärnan och försöka kombinera. Att försöka tillgodose två vitt skilda sysslor på en och samma gång… nja nästan i alla fall, för pjux och brallor anpassade till gymmet fick åka liten pappkasse. A la the sardinburkstyle. Medan the stass of today tog sig detta whitetrashiga uttryck:


T-shirt – Better bodies sangria tee, svart sportbh under – HM, långärmad topp – Odd Molly Gimlet blouse, almost black, jeans – Please, bälte – Cowboybelt.
Nu var det ju då inget highheelflashigt buisnessmöte jag var på, så därför var det också okej att klädseln inte var fenomenalt fabulous. Tur för mig eftersom jag inte har blivit belönad med gåvan att vara någonslags underbar och älskad av alla-person… och därför inte kan vara sådär fantastisk… liksom… :o)
Och förresten; den där jordgubbsvinägern med mynta i, DEN var fantastico! Fan! För nu lutar det ju åt att jag måste ta mig en ny tur till Ystad, och det känns hur jobbigt som helst, för vi pratar värsta långa sträckan… OM inte någon av er vet var, i alla fall nåt liknande, går att komma över på närmre håll… Peace out!

14 kommentarer:

  1. Klart den smakade bra:) Hur gick det med Mollyn som fick bada i denna?
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och lov så slapp den bada, den låg i en plastkasse i väskan och klarade sig, till och med från lukten tack och lov. :o) Kram!

      Radera
  2. Jordgubbsvinäger med mynta det låter mums :) kram Diana

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var riktigt mums. Och nu ska jag försöka ge mig på att göra egen, låter ju lätt i alla fall... :o) Kram!

      Radera
  3. Hm, vad var det för märke på den, vet du? För kanske kan självaste Metropolen erbjuda den... Klem

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var något hemmameck tror jag, så då kom jag på att jag ju kan försöka klura och göra en egen... Hojtar till dig om jag behöver tips och råd av ett köksproffs. :o) Kram!

      Radera
  4. Hej!
    Det där låter gott men du kanske kan göra en själv, jag ska nog testa i alla fall.
    Kram från Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi...precis vad jag också kom på, då kan vi ju hjälpa varandra på traven lite också, om någon av oss slår huvudet på spiken så att säga... :o) Kram!

      Radera
  5. Vad härligt att den var god! För annars hade väl det bara varit elände med den. :) Jag ska hålla utkik efter en och minns plötsligt att jag ätit den godaste marmeladen som nog var rabarber/mynta eller så var det jordgubb..så god.
    Kramar och hoppas vi ses snart igen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rabarber och mynta lät inte fel... Jag tror minsann att jag ska ägna lite tid i helgen åt att googla recept på vinägrar och marmelader och annat kul... :o) Kram!

      Radera
    2. Mums ja.. Det var nog t om rabarber, mynta och vanilj i sylten. Ska se om den går att få tag på Katrinetorps gård.

      Kramar och gnatt

      Radera
    3. Låter helt oemotståndligt. Hojta gärna omdu skulle få nys om var den finns. :o) Kram!

      Radera
  6. Tänkte bidra med lite honungsmelonsalvia så kan ni hitta på nåt med den =)
    Finns lite i trädgården som du kan ta med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack som fan får igår och jag tar supergärna den där salvian när vi ses igen nästa vecka. :o) Kram!

      Radera