Powered By Blogger

måndag 23 juli 2012

Tur till apoteket, bortkollrad igen & svältande klan

Jag tackar och bugar allra ödmjukast för era kommentarer i inlägget om mitt nya testgrepp, det att i hopp om en roligare mage, köra på laktosfritt ett tag. Det ni skrev, inte minst om IBS, fick mig att börja läsa på, vilket i sin tur fick mig att knata till apoteket. Och…


…shoppa det där Proibs som Vivvi nämde. Tackar för det tipset! Ja nu vet jag ju inte om det hjälper än men det lär visa sig. Och hellre testa än må som en sprickfärdig ballong för det mesta…
Annars då? Inte så mycket att rapportera om direkt. Lite vovvenad…


… ett spontant ryck att göra ett nytt försök att    step & styrka. Vet inte om ni kommer ihåg men jag var på ett sådant pass för ett tag sedan. Jag ”snodde” sista platsen på passet, någon annans plats i salen och var dessutom urkass, Och inget av det var direkt populärt hos några andra som också var där…


Idag slapp jag onda ögon, däremot var jag exakt lika förvirrad, bortkollrad och kass där idag. Koreografi + jag är nämligen ett projekt som heter tålamod och stenvilja för att vi ens ska hamna på samma halva på jordklotet. Men skam den som ger sig, så det blir samma pass nästa vecka… Den där bodyviven jag kör som utmaning är nog lite på gång att falla på plats trots allt, så det finns trots allt hopp. Ska bara ta mig på lite fler sådana pass också… Men! Inte nu, för nu ska jag istället se till att den svältande klanen…


… som har hängt framför sina matskålar med bedjande blickar ett bra tag får käk. Och jag är visst också hungrig… Så peace out och Kram för idag!

8 kommentarer:

  1. Suss gott. Höras i morgon?
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker jag absolut vi ska göra.:o) Kram!

      Radera
  2. Hoppas det funkar för dig, jag tycker det har hjälpt min mage i a f då jag haft liknande problem...håller tummarna :)

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Läste på och kändes som att den kan funka... Tack för tipset! Kram!

      Radera
  3. Övning ger färdighet som man säger.
    Den enda som möjligen kan se hungrigare ut än en katt är en labrador =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha... ja eller en phaléne... ;o) Kram!

      Radera
  4. Hoppas magen blir bättre :) Tips är att inte testa det samtidigt som du kör laktosfritt. Läkarna fick mig att testa flera saker samtidigt vilket bara gör att man inte vågar proväta något av det sen för man inte visste vilket det var som gjorde att det kändes bättre :P haha

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tips! Jag tänkte att jag inte skulle mixtra med mer en en sak i taget, av anledningen som du nämner, men så är jag ju så vansinnigt trött på att ha ont och vara som en ballong så det blev visst så i alla fall. Det där proibs och antilaktos... Än ingen skillnad (en dag så det krävs nog lite mer tålomod gissar jag... :o)). Men visst är det gluten du inte tål?... Kram!

      Radera