Powered By Blogger

söndag 29 juli 2012

Familjeväskor, apskallar och helt djurfritt på bordet

Skräp, skrän och skit. Men det blev även lite fint shoppat under festivalen nu i helgen. Vad har jag i text redan avslöjat i rubriken. I bild ser det ut som så här:




Mr Make behövde en ny väska, jag tänkte efter och kände detsamma. Så då slog vi till på varsin och dessutom en att ha gemensamt… ja det låter komplett psyko och storhetsvansinnigt, och det är det väl också men så blev det i alla fall.
Apskallarna i halsbandsform fick jag som present av maken. Invigde på direkten så de finns med på de två senaste dagensbilderna. På tal om ingenting liksom… Om någon sedan tycker att det är döskallar och inga apor så är det helt okej att tycka det, i mina ögon är det apor i alla fall…
Och det viktigaste. Kokbok och kakbok, båda veganska och köpta av Djurens Rätt. Och det bästa med dem är att de inte innehåller något animaliskt alltså, och med andra ord även är klockrena för laktosbojkottare. Bland annat. Om nu någon sitter och känner sig lite sugen på de här böckerna, eller andra på djurfritttemat för den delen så finns de att webshoppa HÄR. Tyvärr fanns ingen av de andra bakverksböckerna att köpa igår, därav att det blev tårtvarianten. Inte riktigt lika användbar som om den till exempel hade innehållit muffins… Men! Jag har ändå ganska svårt för att slita mig från den just nu, så det kan ju eventuellt hända att det blir någonsags bakstuga här i eftermiddag… Vi får väl se… Peace out för nu!

12 kommentarer:

  1. Åh vilka fina väskor! Vet du om de säljs någonannanstans?
    Kia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen aning mer än att jag skulle kolla på andra marknader/ stadsfestivaler om jag fick chansen för det var flera stycken som sålde dem här. Hoppas du hittar dem, för de är riktigt fina och ingen den andra helt lik heller. Kram!

      Radera
  2. Apskallehalsbandet var ju skitläckert! Vill ha! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja det var najsigt. Och inte ett dugg tungt heller, med tanke på din nacke. Kram!

      Radera
  3. Coolt! Jag har ett liknande apskallehalsband och armband som är gjort av Christians kompis Maud.
    Då vet jag nu att det är apor; gott att veta.

    Liknande väskor såldes i Egypten fast jag kom aldrig loss. =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men hallå - det ska ju vara Christinas kompis.
      Fengxumamma alltså

      Radera
    2. Vad kul! Kan inte komma ihåg att jag sett det på dig, du får visa när vi ses. Kram!

      Radera
  4. Och ett tips på blomman är att det är ingen blomma i sig utan en grönsak som ni åt förra sommaren när vi grillade ;)

    Ja det vore ju toppen om den dajten med lilla G kunde bli av. Vi mutar gärna med allt från kaffe till rejäl middag - för er allihop =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aha... då säger jag istället zucchini, eller hur det må tänkas stavas... :o)
      Fast dejt kan jag nog tyvärr inte fixa, tyvärr... mest kolla om det stämmer... Kram!

      Radera
    2. Rätt svar - priset är en sån!
      Inte så jag menade heller, fast jag ser nu att det ser så ut. =)
      Har bara använt apskallarna en gång - på Whitesnakekonsert - så det är inte så konstigt att du inte sett det.
      Jag är kass på att använda smycken.

      Radera
    3. Fast visst hade det varit skoj om det hade gått att fixa... jag hade gillat det och jag vet en till, minst... ;o)
      Synd du är kass på att använda smycken för du är jäkla fin i dem, döskallen till exempel, passar dig klockrent. Kram!

      Radera