Powered By Blogger

fredag 27 juli 2012

Liten bildrapport från utflykten i Helsingör


Glad och förväntansfull äntrade jag denna dag båten som trafikerar sundet. För det var den danska grannstaden som stod värd för min utflykt idag. Där jag köpte Pleasebyxorna i army. Som Peggy tipsade mig om när vi dejtade igår. Jag hade lagt upp en skitsmart tidsanpassad plan för den turen. En plan som genast gick åt helsefyr då butiken som var det enda målet visade sig öppna först klockan 11.00. Idag! Och inte 10.00 som deras hemsida anger… Så därför blev det lite promenix med tillhörande okynnesfotograferande innan jag kunde få efterlängtad närkontakt med de jagade brallorna. En promenad som kommer här. Faktiskt i väldigt nerbantad skala. För en gång skull… :o)









Här fastnade jag länge. Dregglandes över matprylar i burk och flaskvariant med stort habegär. Det kanske ni inte vet men jag älskar att frossa bland och shoppa med mig kul saker av den varan. Idag blev det honung med apelsin och brandy (att ha på lax som man gör i folie i ugnen) och en flaska passionsfruktvinägrett (att ha på sallad tänkte jag). Och vips var klockan 11 och jag begav mig hit:


Där alltså Pleasen blev provade och medplockade. Ganska fantastiskt; jag har inte ens använt de än och redan är det uttjatade här… sorry… :o) Och inte ett besök i Danmark utan…


… wienerbröd med chokolade med hem. Och ännu lite mer choklad blev det på båten.


Och japp två feta flaskor sprit, som mr Make med vänner ska ha med sig till festival nästa vecka. Och så var det liksom med det. Och på tal om jeans så har jag definitivt så jag står mig en livstid nu… 
Idiotiskt javisst men ändå mest kul, tycker jag… Kram!

8 kommentarer:

  1. Kan man få för många jeans???? Det tror inte jag!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha... du har rätt, det är nog faktiskt omöjligt... ;o) Kram!

      Radera
  2. Snygga jeans kan man inte få för många av hihi. Kram Nilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så rätt, så rätt och tackför påminnelsen... ;o) Kram!

      Radera
  3. Med chokolaaaaade! Såklart. Ska bli kul att se jeansen på dig. :)
    kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är ju de rätta,de med chokolaaaaade... och de absolut godaste dessutom. :o) Kram!

      Radera
  4. Helsingör ser attans fint ut! Wienerbröden ser himla fina ut med! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ni får nog minsann ta och komma ner någongång för ett skånetantsguidat besök i Helsingör... :o) Kram!

      Radera