Powered By Blogger

onsdag 18 juli 2012

Hemfärd med en nykomling som stinker fotsvett

Ibland är jag till och med dummare än vad jag ser ut, ja jag vet att det kan låta som en omöjlighet men så är alltså inte fallet...
För jag klurade både länge och väl om jag skulle unna mig en flaska jordgubbsvinäger med mynta, för det lät ju galet gott. Att ha på sallad till exempel. Bestämde mig till slut för att jag skulle det. Knallade glad i hågen och shoppade den och stoppade den i väskan. Bland pjux, sjal och nyshoppad Molly bland annat. Fortsatte vår butikstittartur, tycker efter ett tag att det luktar jäkligt skumt, bland inredning och smycken. Lite fotsvettaktigt liksom.
Doften bränner kvar i näsan och är ganska distinkt när Lingon plötsligt frågar om min vinäger läcker. Råkar titta ner på golvet, en stor blöt fläck. Tittar på väskan, en stor blöt fläck... Rusar ut och kollar... Japp nog fan har vinägerflaskan läckt, då den bara hade en typ vinkork till kork och den satt på löst. Och jag har då inte sett det när jag la flaskan ner i väskan...
Så allt, utom en liten skvätt på botten av den befinner sig på diverse golv, och framförallt utflutet i en väska. Som nu står på tåggolvet och stinker riktigt gravt.



Vilket allt inuti den också gör... som min sprillans nya Molly... :-( Fast lite kul ändå är att både Linda och Flipfloppan fick för sig att det kunde vara deras fötter som stank när vi var inne i den där butiken jag doftförpestade. Så de började frenetiskt försöka ta reda på om så var fallet..
Och så här mycket hann jag skriva på sträckan av cirka 4 mil. Dags att kliva av. Bilder från dagen kommer senare.
Undrar ni vad det är för nytt Mollyplagg som jag pratar om? I så fall har ni den här:



Truelove blouse, dark indigo shoppad på Factory Malmö. Ha en bra kväll. Kram!



- Posted using BlogPress from my iPhone

6 kommentarer:

  1. Ja njut för sjutton av slurken du fick kvar;) Och tack som f-n för i dag! Mitt jäkla mobila bredband funkar inte alls i kväll, får se om jag får ut nåt om dagen....
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Tack som bara den för idag...! Du är en sån jäkla go människa och dumma vinäger säger jag. Måtte den nu vara god. :)
    Kramar!

    SvaraRadera
  3. Tack i himmelen för idag. Hade ju varit klart bättre trots allt om det nu varit fotsvett och din flaska fått vara intakt. Klem

    SvaraRadera
  4. Neej vilken otur! Hoppas inte blusen blev förstörd.. Kram

    SvaraRadera
  5. Gah, hoppas väskan o innehåll klarar sig! :-(
    Du är grymt snygg i den där blusen!

    SvaraRadera
  6. Tack! Jag har inte smakat slutslurpen av vinägern än, ger flaskan onda ögat så den kanske surnar till, ännu mer nu och smakar skit... vi får se.
    Tack och lov så klarade blusen sig. Den låg i en plastpåse och nu efter att jag har hårdluktat på den så verkar det som att den även sluppit ifrån stanken. Så jag är superglad för det. :o) Kram på er!

    SvaraRadera