Powered By Blogger

söndag 22 juli 2012

På utställning – couture by Lars Wallin

Jag har en dröm. Som jag haft sedan jag fick se hans skapelser första gången. En dröm om att en gång i livet få bära en Lars Wallin-blåsa. Och varje gång jag sett någon av hans kreationer, på bilder, på tv så har den drömmen blossat upp till en högst maxad nivå. 
Men jag hade inte skådat ett enda av hans plagg i verkligheten. Inte förrän i förrgår när jag hade dejt med vän Helen och var på Regionmuseet Kristianstad. Och utställningen Fashion Stories, som lyfter upp 20 år av modeskapande inom couturens sfär och med ett personligt urval av Lars Wallin själv.
Som vanligt hade jag svårt att sålla bland bilder så det blir ett mastodontregn av den varan här och nu. Och det trots svårt ljus som inte ger kläderna den rättvisa de förtjänar. Men hoppas ni kan få ut något av dem i alla fall…Okej, då kör vi då: 
















FORTSÄTTNING FÖLJER I INLÄGGET HÄR UNDER

10 kommentarer:

  1. Jäklar vad mycket fint! Skit att jag glömde:( Och visst kan man undra hur Gynnings lökar fått rum......
    Tack för titten! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jäkligt synd för det här är ju bara lite och helt annat att se irl... Helt ofattbart med lökarna, alla blåsor såg verkligen ut att vara i storlek 0, även över bysten... Kram!

      Radera
  2. Japp det stämmer med Gallerian. Hon är super och kommer att fixa en perfekt modell/storlek. Den där Wallinutställningen skulle jag mer än gärna ha kollat in!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Då vet jag och planerar redan nu in att det blir en tur dit om 5 veckor. :o) Kram!

      Radera
  3. Åhh, vad vackert! Vilka helt ljuvliga skapelser. Jag håller med om att många av de där är to die for. Kram och tack för att du visar allt detta fina

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja det är liksom allt som bara är fantastiskt i hans skapelser.Magiskt. :o) Kram!

      Radera
  4. Tänkte jag skulle skriva vilken som skulle vara min favorit, men det går ju inte!! Väldigt vackra var och en på sitt sätt. Klem från sjusovaren ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag försökte detsamma, helt omöjligt. Såg precis väderleksrapport på tv, sol och typ 25 på onsdag :o) klänningsdags känns det som... :o) Kram!

      Radera
  5. Så härligt att titta på och jag ska pallra mig dig och kika. Såg att utställningen är öppen fram till november så det finns chanser så det räcker.
    Massa kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det tycker jag verkligen att du ska. Så mycket bättre irl än på bild såklart. :o) Kram!

      Radera