Powered By Blogger

lördag 28 juli 2012

När inställt sikte blir något helt tvärtom

En mischmasch av kitsch, skräp, snyggt och villha. Det finns ingen hejd på utbudet som knallarna har släpat med sig till min by denna festivalhelg. Fast jag hade faktiskt siktet helt inställt på att jag skulle ta lite andra bilder under promenaden bland alla dessa stånd nu nyss. Inte bara en massa knäpp på prylar, inte endast bilder som starkt påminner om de jag tog igår. Men så blev det inte… För det blev så här:













Shoppat blev det också men inget av det hamnade dock på bild. Eller jo, jag köpte sådan där fudge, fast choklad med chili och kaffesmak med hasselnötter. Bara för att testa eftersom jag aldrig gjort det. Gott, men inte så gott att jag kommer att få det på hjärnan. Och tur det för det var inte det billigaste man kan köpa… Resten av det shopsade får jag återkomma till imorgon... Hoppas ni har en bra kväll! Tjing för nu!

6 kommentarer:

  1. Ja jävlar vad skit! Sån där fudge köpte jag ett år på den där street marketen i Ystad. Äkta engelsk fudge som såg sådär färggrann och lockande. Smakade mest socker och kostade 249 spänn kilot. Snacka om lurad......
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var definitivt dyrare än vad det var gott även om jag tyckte att det var rätt gott. Fast nu har jag testat det och en gång får liksom räcka. Kram!

      Radera
  2. Vad trevligt det ser ut på er festival.
    Vi borde nog åkt dit och då hade jag absolut köpt en rysk docka då Jay har förvandlat Gs sådan till plockepinn...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Synd jag inte visste det för jag kunde ju köpt en åt dig... dumt :o( Kram!

      Radera
  3. Gillar sådana där kitschiga babuschkadockor, men de är inte helt lättplacerade. Har faktiskt en från när jag var i Bulgarien och så får Odd Mollyversionen stå framme, men bara den största. Stadsfestivaler och marknader - I love!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Maken har släpat hem ett par sådana han också, och de där smågubbarna är lömska, trillar ner och far omkring lite varstans i lägenheten... Men fina. Kram!

      Radera