Powered By Blogger

torsdag 19 juli 2012

Gigantrapport från gårdagens eskapader i Wallanderland

Ystad. Wallanderland. En plats som skulle visa sig bjuda på samma vädermässiga förhållanden som även min del av Skåne har gjort den här sommaren; sol och superschysst emellanåt, skugga och iskylande vindar mellan varven. Men inget regn och bara n sådan sak får ses som glädjande. Det var alltså hit som jag, Lingondarlingen och Flipfloppan for för att möta…


… semesterfirande Linda G med familj. Jag har faktiskt varit ganska rädd för att stå öga mot öga med mr Marodör… Jag övade till och med in onda blicken när jag fick höra att han skulle uppenbara sig med en motorsåg!... Men den lade…



… Lingon snabbt beslag på. Och plötsligt framstod Bergslagens skräck som rena lammet. Men hon fick den snabbt beslagtagen och vi knallade iväg för att landa…




… på Bäckahästen. Det eftersom hunger hade lagt sig lite som ett förlamande täcker över hela sällskapet. 



Ja ni kanske fattar när man till och med börjar knäppa sådana här komplett menlösa bilder:...


… bara för att skingra tankarna från mat. Men mat anlände, tack och lov, innan okynnesfotograferandet gick helt överstyr.


Snabbast käkade nog V då han var helt övertygad om att de skånskbräkande galentanterna skulle stjäla hans köttbullar… men jag lyckades, efter stor möda hålla fingrarna i styr till den här.



Allt måste dokumenteras, det är alldeles riktigt.


Helt galet vad mycket hundar jag såg i Ystad denna dag. Tycker att det finns en hel som vallas runt i koppel i min by men här var det absolut ännu fler. Fast det var bara denna sötnos som hamnade på bild. Och det innan tantmaffian drog ut på stan för att ge sig i kast med det vi förmodligen gör allra bäst...


... att ranta runt i butiker. Och signifikt för dagen…



FORTSÄTTNING FÖLJER I INLÄGGET HÄR UNDER   

6 kommentarer:

  1. wow vilken underbar bildkavalkad! Lövely!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Kanske lite väl i överkant med bilder (som inte är speciellt bra dessutom) men jag kan inte låta bli... :o) Kram!

      Radera
  2. Såg att ni var på mitt favorit café Snuggles, och inredningsbutiken Levande hem. Den där brevlådan har jag också kikat på, men skulle ju vilja ha vuxenmodellen:o)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja just det, så hette det,tack för det! Fattar att det är ditt favoritfik jag gillade det som tusan. Kram!

      Radera
  3. Oj, vad mycket roligt ni verkar ha haft det. Kul att kunna få ihop det så att ni var fyra ju! Lite avis är jag allt. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja synd att du inte kunde haka på, hade varit skoj att träffa dig. Och finaste Mozarten. :o) Kram!

      Radera