Powered By Blogger

fredag 20 juli 2012

Vän, vegetariskt & Wallin – min dag på annan ort i Skåne

Som ni redan vet, om ni läst här tidigare idag vill säga, så har jag varit på nöjestur till annan skåneort idag. Tågledes. Och efter mitt byte i Lund spenderade jag i princip hela den 50 minuter långa andra färdetappen med att plåta det som for förbi utanför rutan. Nu tänker jag INTE pracka på er alla de multitals bilder som detta illdåd resulterade i. Bara en och det eftersom den blev ganska sjuk, tycker jag: 


Men det var hit jag skulle…


… för att dejta denna saknade vän:


Helen. Och det märktes ganska på direkten att det var ett tag sedan vi träffades för vi hade en hel del att babbla om. Men då vi är grymma på simultankapacitet klarade vi av att låta såväl munnen som benen gå på samma gång. Så vi knallade ut på stan…



… inom Böcker & Ting som hade ett smyckessortiment som jag hur enkelt som helst skulle kunna ruinera mig på. Så för att undkomma det gick vi vidare…



… till Donna, där de saluför Mollysar. Lite classic och lite fall fanns på plats så vi laddade upp framför spegeln… 


… för en liten provningssejour. Som ni dock inte får se något av nu, för det blir ett eget inlägg. Och tyvärr missade jag även att knäppa bilder när butikspersonalen kom och bjöd oss på chokladkakor. Ett tecken på att vi spenderat en hel del tid där så dags att knalla till nästa anhalt…




… som jag tror heter Fredholms, eller typ det i alla fall… och var ett matställe där det fanns hur mycket som helst att bli sugen på. Som de här till exempel:


Smörrebröd a la dansk stil. Jag stod länge och velade på vilken av dem. Räkor eller spätta… Vilket slutade med att jag valde något helt annat, för det blev…

FORTSÄTTNING FÖLJER I INLÄGGET HÄR UNDER. 

2 kommentarer:

  1. Härlig dag du-ni hade igår.....
    Kram Titti

    SvaraRadera
  2. ja jag gillar sådana där utflyktsdagar. :o) Kram!

    SvaraRadera