Powered By Blogger

måndag 9 juli 2012

Glimt av Roskildefestivalen 2012: söndag 9/7 – måndag 8/7

Jag har hotat och samtidigt varnat. För vad som komma skall; fler bilder från Roskildefestivalen. Och nu verkställs det hotet, den varningen. Med start på tåget och mig på väg tillbaka dit, igår söndag, vid lunchtid.



Och väl tillbaka var det mesta som om jag aldrig lämnat. Som till exempel att... 


... Mark från Stavanger låg deckad...


... Magnus var lite på gång med päronvodka och Sprite...


... Linus full och totalvägrade att släppa "sin" flagga. Fast det var lite som kändes nytt. Som...


... att mr Make och Daniel stekare hade funnit varandra i ett litet utspel av systrarna Graf nä det begav sig. Och...


... så fick jag veta att killen från Umeå som jag i bio år kallat för Johan egentligen heter Marcus... Opps liksom. Fast ingen tid då att fundera vidare över det för det var dags att spatsera till konsert. Fast något jag ändå smygfunderade över var...



... fågelholkarna med små budskap som hängde i nästan vart och vartannat träd på vägen dit. Fina fast ändå ganska dåliga då hålen var åt helskotta för små för att husen skulle kunna figurera som fågelboningar. 



Och så landade vi på Winnerbäckkonsert. Ja jag dundertjatar om honom fast han är bra och var definitivt alldeles fantastiskt megabra igår. Vilket födde sug efter mer konsert så då bar det iväg...



... genom området, förbi matstånd bland annat, för att landa...

FORTSÄTTNING FÖLJER I INLÄGGET HÄR UNDER!

4 kommentarer:

  1. Hej!

    Det är allt skoj att få se bilder från den stora världen, själv rör jag mig mest mellan Motala och Mjölby, haha.
    Kramar från Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha... fast jag som aldrig varit i dina trakter tycker ju att det hade varit att se stora världen. I alla fall vidga sina världsvyer en hel massa. ;o) Kram!

      Radera
  2. Helt underbart!! Älskar bilderna och är bara ännu mer övertygad om nästa år! Jag hade nästan hoppats på ännu fler, haha.. Tråkväder idag och jag längtar tills lördag som fan nu! KLem

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vill du haka på oss nästa år så denna tant får tantsällskap så hade det varit superroligast i världen typ. :o) Ja lördag, längtar också och hoppas kunna fixa fram lite schysst väder till dig också, även om det ser stendåligt ut på den fronten... Kram!

      Radera