Powered By Blogger

måndag 2 juli 2012

Tillbaka i loserträsket & Jobb sökes


Ja då var jag från och med idag tillbaka på det öppet arbetslösa spelfältet igen. Och jag gillar det. INTE! Jag vill ha ett jobb. Nu! Inte sitta och svaja med benen i ovisshet, oro och dalande självförtroende. Trött på att vara en loser som istället för vanlig hövlig respekt möter fördomar om att jag är slö, slapp, likgiltig. Och jäkligt dum i huvudet…
Och eftersom det sägs att man bör vara om sig och kring sig för att lyckas knipa ett arbete i dessa tider så tänkte jag vara det. Här och nu! Genom att kasta ut en krok att jag vill ha ett jobb. I hopp om att någon ser och nappar. :o) 

Jag kan tänka mig lite vad som helst och jag kan lite vad som helst också. :o) Lär mig snabbt tillika. För fullständigt cv, personligt brev, kontakt, vidare diskussion… är alla potentiella arbetsgivare härmed välkomna att maila mig på oddjosanne@gmail.com. I väntan på det städar jag vidare här i boningen. Kram!

9 kommentarer:

  1. Cool bild! Hoppas du hittar nåt schysst jobb och det snabbt! Och nån loser är du ju definitivt inte! Men jag kan förstå känslan........
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Lycka till! Hoppas det löser sig snabbt! Du har ju verkligen haft fullt upp det sista så jag kan verkligen förstå att det är en märklig känsla att gå från full aktivitet till att inte veta!!!
    Styrkekram

    SvaraRadera
  3. Hoppas du får napp snart. Det är du verkligen värd! Kram

    SvaraRadera
  4. Ja, det där med loser kan du ju glömma nu ok? Du vet vad du kan och det är fasen inte lite!! Jag ska hålla ögon och öron öppna åt dig. Brorsan, som hade ett sk bra och välbetalt jobb, blev också uppsagd nyligen. Det första han sa att om man ska hitta nytt jobb, får man nog vara just arbetslös, för det verkar vara ett heltidsjobb nuförtiden bara att söka. Håller såklart tummen! Storklem

    SvaraRadera
  5. Det där med fördomarna vet du också att du inte ska bry dig om. För egentligen räcker det med att *du* vet att du vill och kan; då ser andra också det!

    SvaraRadera
  6. Håller tummarna att något dyker upp snabbt. Hoppas hoppas..!

    kramar

    SvaraRadera
  7. Håller tummar o tår att du får ett jobb snabbt. Kram o lycka till :-)

    SvaraRadera
  8. Håller tummar o tår att du får ett jobb snabbt. Kram o lycka till :-)

    SvaraRadera
  9. Tusen tack underbara ni! Massa Kram!

    SvaraRadera