Powered By Blogger

onsdag 25 juli 2012

En överdriven rapport från min dag med Flipfloppan

Att säga helt överstyr är väl ingen överdrift… För vi pratar 50 bilder. Som utgör en tudelad rapport från min dag med Flipfloppan. Det är vad som väntar här nedanför. Så nu är ni varnade...


Väl landstigna i Höganäs som alltså var vårt besöksmål för dagen så började vi med att uppsöka denna offentliga toalett. Som F hittade på en gång. Ganska komiskt för jag som jobbade i staden under två års tid och faktiskt letade efter den lite då och då aldrig lyckades lokalisera den. Alls! På TVÅ år... Joråsåatt... Men det var inte för att leta toalett som vi var där. Och egentligen inte för att…



… spana Mollysar heller men det ville sig ändå så, när vi knallade förbi här:



Och det blev inte bara spanat utan provat också:



Och inte bara av Mollysar utan av Desigual också. Bland annat av den som måste ha världens största tag: 



Rökpaus för att ladda inför nästa butik att besöka. 



Kabaré, som har nätbbutiken Stil1.se. Japp, den med Pleasejeansen. Bland annat. Men det var, konstigt nog, inte de som satte igång förälskelsehormonerna hos någon, utan det var dessa:



Av märket Miss Me. Någon blev till och med så till sig att hon härmed även flashar sin häck i närbild i sin blogg:



Någon annan fann kärleken i en sjal. Men ståndaktigheten var med oss så vi knallade därifrån med plånböckerna intakta. Så även från butiken vägg i vägg:





Däremot blev det spenderat på nästa anhalt:


Dock icke från den mest åtråvärda disken på konditoriet:



Utan vuxenpoängen rasslade istället till när sallad fick bli dagens lunch. Fast så är det ju också en av de godaste sallader jag vet. Vilket jag då vet eftersom jag käkat den tidigare. Vad jag däremot aldrig tidigare provat är lakritste... 


Riktigt skum smak, lite åt Pernod, som jag inte gillar men knasigt nog var det riktigt gott ändå. 


På tal om vuxenpoäng så rök det ett par stycken ganska snabbt igen. För det kanske inte är riktigt lika vuxen att hålla på att ta egobilder mitt i maten, men det behöver vi kanske inte låtsas om. Men eftersom jag trots allt skämde ut mitt sällskap en smula så knallade vi vidare…


FORTSÄTTNING FöLJER I INLÄGGET HÄR UNDER.

4 kommentarer:

  1. Fikasällskap vore hur trevligt som helst om du har tid...:-) vi tänkte åka över till Helsingör och senare under dagen kolla in Helsingborg vi kan väl höras lite senare....jag antar att du sover nu :-)
    Kram!
    Jag skickar meddelande via FB...

    SvaraRadera
  2. Vilken mysig dag ni haft!
    De där jeansen var ju supersnygga!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Underbara bilder!!!!! Ni ser här ligt pigga och fräscha ut båda två och jösses vad jag blev sugen både på glass och sallad!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Glömt svara er här visst... sorry... :o( KRAM!

    SvaraRadera