Powered By Blogger

lördag 14 juli 2012

… som var att knalla till Helsingborgs Glassfabriks andra försäljningsbod, som inte hade den smaksatta mjukglassen men väl kulglass som…


…är helt osannolikt megagod den också. Och ännu osannolikare och faktiskt lite pinsamt också… att vi fick den gratis då fabrikören själv fick nys om att F var i byn mest bara för den smaksatta mjukglassens skull. Som hon ju nu måste återvända hit igen för att få smaka, bra tycker jag, så därav ett dubbellyckligt slut på den historien.


Efter kul väntade kultur, men först ett tvärstopp då F ville plåta bil. Och eftersom hon är lite av min idol så efterapade jag ännu en bild hon tog. Och en till här: 



Dunkers kulturhus. Vår nästa anhalt. Fast bara en snabbtur. In i den roliga butiken… 



… och blixtspan av någonslags motorcykelutställning, som jag inte fattade speciellt mycket av… Vilket egentligen inte säger något då mina kulturella kvaliteter befinner sig på ett ganska outvecklat plan. 



Något jag däremot förstår mig på är fika, och sådan blev det också:



Och inte nog med att kaffet var gott, vi hade knappt hunnit sätta oss, på uteservering under tak, när åskan plötsligt började dundra på himlen och dagens solsken plötsligt blev regnskur. Så det och faktumet att vi satt där och babblade så länge att vi hann bli ordentligt hungriga ledde till att det blev en kvällssupé på samma veranda.


Och vips så hade det förflutit lite drygt sex timmar och det återstod bara en refräng. Som blev att placera F på ett tåg söderut... 


... men med minnet av en riktigt jäkla kanonbra dag kvar i min skalle. Länge än… Kram på er som orkat ta er igenom mina egotrippheter… ;o) Och God natt!

4 kommentarer:

  1. Tack själv snälla, och sov gott!!

    SvaraRadera
  2. Tack återigen finaste Josanne för din "egotrippsrapport" - ÄLSKAR! Mer sådant önskas i bloggvärlden...du är en fantastisk skribent och dessutom med en så skön självdistans till tillvaron..jag beundrar dig oerhört högt för din blogganda. TACK!

    SvaraRadera
  3. Ser ut till att ni hade en super dag! Tack för fina bilder.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Ingen Internetanslutning i datorn... Grrr... Och det funkar inte att svara er var och en från mobilen... Dubbel-Grrr... Men Kram i alla fall!

    SvaraRadera