Powered By Blogger

tisdag 24 juli 2012

Dagens – som troligen har skickat en tidning i graven

Jag är en sådan knäppgök som helst inte svarar i telefonen om det är ett nummer jag inte känner till. Det utifrån erfarenheten att det i minst 95 procent av fallen är någon försäljare i andra ändan. Men så har jag en vän som kallas Flipfloppan och hon ringer ibland från ett hemnummer som jag alltid glömmer och aldrig kommer ihåg att spara ner. Idag dök hennes riktnummer upp i rutan så jag svarade. I tron att det var hon. Men det var det inte, för det var, såklart, en försäljare. Med en ganska otrevlig attityd redan från start.

 Hennes mission var att kränga på mig en tidningsprenumeration. Som jag vänligt men bestämt tackade nej till. Men så enkelt skulle det inte visa sig vara att komma undan… för operation övertalning drog igång, med en stämma som blev allt otrevligare ju fler nej jag kontrade med. Lite obehagligt så jag var nära att knäppa bort henne mitt samtalet. Och med facit i hand ångrar jag lite att jag inte gjorde det för slutklämmen var droppen. Den som gick ut på att om inte jag köpte en prenumeration som minsann var ruggigt billig så skulle jag se till att deras tidning gick i graven. För de behöver nya prenumeranter och det akut annars kommer tidningen att läggas ner och ville jag verkligen bidra till det… Sa hon med en anklagande röst. Snacka om att försöka få någon att köpa med skulkänslor som skäl. Vilket gör mig förbannad. Är försäljarna verkligen så jäkla obehagliga nu för tiden? Någon som har varit med om något liknande?

Just det ja, jag eldar upp mig så jag höll på att glömma… The stass of today:


Linne – Odd Molly rib jersey tank, white, rosa väst – Hunky Dory, jeans – Please, bälte – Cowboybelt, silverblingiga sandaler – köpta i Helsingör.
Det var alles från mig för idag. Hoppas ni har en bra kväll därute. Kram på er!

7 kommentarer:

  1. Det låter som ett helt galet telefonsamtal..:(
    Ha en fin kväll snyggo!
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var galet. Fast med obehagligt. Ha en fin kväll du också. Kram!

      Radera
  2. Ja det kanske finns en anledning att den blaskan går i graven...
    Haft en skön kväll på altanen med grillen =)

    SvaraRadera
  3. Det är beklagligt att jag varit med och på sätt och vis bidragit till detta trauma du utsatts för ;) Hoppas du kan förlåta mig och SPARA NED numret nu då, för jag kan inte få dum- mobilen att visa själva mobilnumret när man ringer!! Klem och go´natt

    SvaraRadera
  4. Ja dem där himla försäljarna dem bara jag snörper av. Som när de säger att saker är gratis men jag måste betala frakt. Då är det ju inte gratis för mig. :p

    Ha en fin dag med Flipfloppan! Njut lite för mig med som redan sitter inlåst vid skrivbordet på jobb.

    Kramis

    SvaraRadera
  5. Vissa försäljare är ju inte riktigt kloka men det där tog nog priset. Vilken galning. Undrar om uppdragsgivaren är medveten om hur deras säljare låter...

    Snygg du är skulle jag skriva också. Löööv the outfit

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
  6. Sorry att jag varit så lusig och glömt att svara er här... :o( Men jag har läst i alla fall och nu en gång till... Så Tack för kommentarer och Kram!

    SvaraRadera