Powered By Blogger

tisdag 8 mars 2011

En bild i timmen – bland djur, naglar & Molly-tags


Klockan 8.00 Kliver upp ur sängen och blir mött av en matintresserad Smilla i köket, så djuren får käk och kaffekokaren sätts igång för att även få fart på mig


Klockan 9.00 Eftersom en morgon aldrig passerar här utan att först hänga över datorn ett tag, så ser senariot likadant ut idag, med en trött Ajax hund i knäet


Klockan 10.00 Sitter där till samvetet tränger sig på, så för att kompensera upp surfslappandet tar jag tag i diskberget, fixar kattlådor och lite annat innan...


Klockan 11.00 ... det har blivit dags för en vovvenad i de nära omgivningarna...


Klockan 12.00 ... följt av strykning på hemmaplan, något jag är extremvärdelös på och bara gör när det är ett plagg som ska skickas iväg till en ny ägare...


Klockan 13.00 ... här inpackad och klar för avfärd med Posten, tillsammans med ett paket med ”hemligt innehåll” som en underbar och ovetande vän härmed får en hint om att hon snart kan plocka upp ur sin brevlåda :o)


Klockan 14.00 Efter att ha skilts åt med paketen hos postombudet styrde mina steg till ”min” nagelfixeraska, alltid lika kul med snygga naglar och dessutom trevligt sällskap man bli glad av under tiden...


Klockan 15.00 ... fast tyvärr höll inte glädjen i sig någon längre stund, för bredvid ett paket med två Traderaköpta tights fann jag ett brev som blev en extremt jobbig påminnelse om Bosse katt... hans aska finns nu att hämta på djursjukhuset...


Klockan 16.00 ... för att slippa falla in i ett gravt tillstånd av storbölande så tog jag ut hundarna en sväng, här är vi på väg ur hissen, hemma igen   


Klockan 17.00 Tillbaka vid datorn och nu är det PimPim katt som har placerat sig som sällskap i mitt knä, och japp, dagens andra par mysbyxor har åkt på vid det här laget


Klockan 18.00 Har tippat ut alla mina Molly-tags ur sin bostad, en glasvas, för att hitta de två som hör till de plagg som jag har sålt idag, hur många jag har vågar jag inte bena ut i men jag hittade i alla fall de jag var på jakt efter :o)


Klockan 19.00 Nattmatlagerskan checkar frysen efter saker som hon känner för att kasta på spisen denna dag, hittar efter lite röjande vegetarisk och egenhäntigt gjord färssås, somt inte finns i bild... men slurp


Klockan 20.00 Med ännu ett älskat djur i knäet, linslusen Smilla, medan jag telefonar med en älskad vän om hennes närstående födelsedag och en eventuell träff i Köpenhamn då

Därefter lägger jag ner projekt ”en bild i timmen för idag”. Har en liten tanke om att plocka upp tråden imorgon igen men just nu pågår det en bisarr kombination mellan matlagning och sorg här. Bosses aska som finns att hämta, två veckor sedan han lämnade oss och dessutom dödsdagen nummer åtta sedan min pappa gick bort blir lite too much för att jag ska palla hålla på att knäppa en massa skitdåliga ytliga ... Så over and out för idag. God natt & Kram!

9 kommentarer:

  1. VA?! Paket till moi! Spännande:)
    Förstår att det var ett brutalt uppvaknade att få brevet om Bosse aska....Vi har kremerat våra kissar men aldrig tagit hand om askan själva. Min känsliga man klarade inte det....
    Ha det så bra gumman och stor kram!

    SvaraRadera
  2. Usch ja det är jobbigt när askan kommer tillbaka. Men jag är ändå glad att jag valde den varianten för Realda och Alex. Herr o fru katt vilar ju nu i en speciell hörna av trädgården.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Linda: när det gäller paket så har du någonslags svar hos dig. När det gäller aska så är det bra så fucking vidrigt ofattbart... Kram!

    Helen: ja det är som att allt det skitjobbiga börjar om igen... tack för alt ditt stöd vännen, hoppas vi får chans att ses snart igen. Kram!

    SvaraRadera
  4. Tänkte försöka pigga upp dig med att jag såg att det finns en Tri Knit Scarf, old pink på tradera. Men du kanske har fått tag på en sådan redan? Säljaren har ganska lågt betyg men hon finns i Malmö, så det går kanske för dig att hämta istället för att skicka pengar i förväg?
    Kramar från Charlotte i Borlänge

    SvaraRadera
  5. Charlotte: tack snälla söta för tipset! Kram!

    SvaraRadera
  6. Godmorgon hjärtat!
    Minnena kommer direkt när jag läser du fått brev om askan..kändes väldigt tungt. Nu är jag tacksam för Ronja har sin plats vid skuggan av äppelträdet hon älskade att ligga under. Känner med dig..
    KRAM

    SvaraRadera
  7. Tjenare tjejen!
    Vilken underbar dag du haft (med undantag för Bosses aska). Hoppas allting är bra!
    Idag sitter jag på jobbet med två splitter-nya-plagg och är lite mallig, haaa-haa! Två på gång med posten. Slurp!
    Behövde du min hjälp med CV:et eller klarar du dig själv?
    Keep shinning!
    Kram-kram!
    L8

    SvaraRadera
  8. PS Jag har köpt en Odd Molly Centifolia blouse mid indigo som jag blev lite kär i då jag såg dig prova den i butik... beställde en 2:a och den var tok-stor. Kanske felmärkt...(hoppas!). För nu har jag skickat tillbaka den och fick beställa en 1:a på ett annat ställe... nackdelen med att vara lat och beställa på e-handlar istället för attt röra på fläsket och besöka butikerna som finns i Sthlm.... Min fråga till dig är om du gick ner en storlek då du provade eller inte?! Snälla säg ja....
    Jag är småttt orolig för att 1:an jag får nu är på tok för liten... för 2:an jag fick var felmärkt...oj, oj. oj... lyxproblem?! Ja!
    Kram-kram!

    SvaraRadera
  9. Annelie: förlåt att jag påminde dig, taskigt... :o( Hoppas du får en fin dag vännen! Kram!

    L8: jag ska faktiskt ta tag i cv-skitet idag, inte orkat innan, jag är slöööööö! Så kanske jag behöver hjälp... hojtar i så fall, tacktack för att du erbjuder dig! När det gäller centifolia så tyckte jag att den var normal till lite stor i storlek, jag är tyvärr mellan 2 och 3 just nu, hemska tanke. Och 2 passade mig så det är ju klart möjligt att en 1:a passar dg. Jag håller tummarna stenhårt! Kram!

    SvaraRadera